Innowacyjne narzędzia cyfrowe wspierające szkolnictwo ponadpodstawowe techniczne i zawodowe na przykładzie gamifikacyjnej platformy e-learningowej SPARKS

Adresaci:

dyrektorzy szkół i placówek oświatowych, nauczyciele szkół ponadpodstawowych ogólnokształcących i zawodowych oraz szkół policealnych, nauczyciele szkół podstawowych klas VII–VIII.

Termin:

17 kwietnia 2023 (poniedziałek), godz. 15:00-18:00

Forma i czas trwania:

warsztaty,  3 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Tematem warsztatów organizowanych przez PCEN w Gdańsku we współpracy z Centrum Innowacyjnej Edukacji i Uniwersytetem Gdańskim będzie zastosowanie narzędzi cyfrowych w procesie edukacji.

Podczas spotkania zostaną zaprezentowane m.in. innowacyjne narzędzia projektu SPARKS, które powstały dzięki współpracy ekspertów TIK z krajów UE. Doświadczenia krajów UE, w których projekt jest realizowany, wskazują, że narzędzia te znacząco zwiększają motywację uczniów do nauki, wzrasta również ich zaangażowanie w ten proces. Podczas warsztatów pojawią się także informacje dotyczące pozyskiwania funduszy unijnych.

Warsztaty poprowadzą ekspertki Centrum Innowacyjnej Edukacji:
Miriam Lanzetta, Lascò, Włochy
(tłumaczenie konsekutywne z języka angielskiego)
Joanna Bochniarz
dyrektor generalna Centrum Innowacyjnej Edukacji

 

Warsztaty odbędą się w sali komputerowej Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, ul. J. Bażyńskiego 4, (sala: S 410).

 

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność na warsztatach.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego i technikum:

„Ważnym zadaniem szkoły jest przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. Nauczyciele wszystkich przedmiotów powinni stwarzać uczniom warunki do nabywania umiejętności wyszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz dokumentowania swojej pracy, z uwzględnieniem prawidłowej kompozycji tekstu i zasad jego organizacji, z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Do najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w trakcie kształcenia należą m.in.:

– kreatywne rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki, w tym programowanie;

– umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym dbałość o poszanowanie praw autorskich i bezpieczne poruszanie się w cyberprzestrzeni;

– umiejętność samodzielnego docierania do informacji, dokonywania ich selekcji, syntezy oraz wartościowania, rzetelnego korzystania ze źródeł (…)”.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

6. Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030.

7. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.

Prowadząca/y:

 Joanna Bochniarz grafika

Joanna Bochniarz

dyrektor generalna Centrum Innowacyjnej Edukacji i współtwórczyni Forum Nowej Edukacji. Od 2004 roku jest autorką programów edukacyjnych skierowanych do środowisk szkolnych, biznesu, władz państwowych i regionalnych. Wcześniej prawniczka biznesu w międzynarodowej kancelarii prawnej (1994–2009). Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i ESADE Business School.

 Miriam Lanzetta grafika

Miriam Lanzetta

Lascò, Włochy, Project Manager, dyrektorka Project Management Institute Southern Italy i ambasador Green Project Management Global. Mając doświadczenie w zarządzaniu projektami współfinansowanymi przez UE, w ciągu ostatnich 7 lat współpracowała z ponad 70 organizacjami, w tym uczelniami, ośrodkami badawczymi, firmami i organizacjami non-profit w 25 krajach. Współpracuje z włoską firmą innowacyjną Lascò – jako kierownik Działu Projektów UE zarządza transformacją cyfrową i projektami współpracy europejskiej, zwłaszcza w obszarze technologii edukacyjnych.   

Miejsce szkolenia:

Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych

ul. J. Bażyńskiego 4

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Jeżeli masz specjalne potrzeby związane z udziałem w szkoleniu, prosimy o ich zgłoszenie koordynatorowi. Dzięki temu odpowiednio przygotujemy miejsce spotkań stacjonarnych i zapewnimy Ci stosowny komfort pracy.   
  7. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  8. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta, w przypadku sieci ankieta udostępniona jest na koniec pracy sieci),
  • materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (zaświadczenia o udziale w sieci wystawione są na koniec roku szkolnego)

 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

25

Koordynator:

Tomasz Kąkol grafika

Tomasz Kąkol

wicedyrektor Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli, nauczyciel konsultant ds. kształcenia zawodowego

e-mail: tomasz.kakol@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 54