IPET – diagnoza, planowanie, realizacja
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele województwa pomorskiego wszystkich etapów edukacyjnych.
Termin:
7 lutego 2024 (środa), godz. 10:00-13:15
Forma i czas trwania:
Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.
O szkoleniu / programie:
Szkolenie realizowane jest w ramach cyklu dotyczącego wdrażania założeń edukacji włączającej. Tematyką szkolenia są zagadnienia związane opracowaniem i realizacją Indywidulanego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego. Głównym celem warsztatów jest rozwijanie kompetencji nauczycielek i nauczycieli województwa pomorskiego w zakresie przygotowania programu pracy z uczniem objętym kształceniem specjalnym oraz wymiana doświadczeń w jego realizacji. W pierwszej części spotkania omówione zostaną przepisy prawa oświatowego dotyczące IPETu oraz WOPFU. Przeprowadzona zostanie analiza poszczególnych elementów wchodzących w skład wymienionych dokumentów. Natomiast w części warsztatowej uczestniczki i uczestnicy szkolenia dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniami opracują rekomendowane sposoby realizacji programu. Realizacja szkolenia ma przyczynić się do zwiększenia efektywności podejmowanych działań na rzecz uczniów i uczennic ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wdrażania założeń edukacji włączającej.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność potwierdzona podpisem oraz aktywny udział w szkoleniu.
Odniesienie do podstawy programowej: podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum: ”Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości. Uczniom z niepełnosprawnościami, w tym uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, nauczanie dostosowuje się do ich możliwości psychofizycznych oraz tempa uczenia się. Wybór form indywidualizacji nauczania powinien wynikać z rozpoznania potencjału każdego ucznia. Uczniom z niepełnosprawnościami szkoła zapewnia optymalne warunki pracy”.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.
Prowadząca/y:

Łukasz Franków
nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Jeżeli masz specjalne potrzeby związane z udziałem w szkoleniu, prosimy o ich zgłoszenie koordynatorowi. Dzięki temu odpowiednio przygotujemy miejsce spotkań stacjonarnych i zapewnimy Ci stosowny komfort pracy.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta, w przypadku sieci ankieta udostępniona jest na koniec pracy sieci),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (zaświadczenia o udziale w sieci wystawione są na koniec roku szkolnego)
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
30
Koordynator:
Łukasz Franków
nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
e-mail: lukasz.frankow@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 17