Jak pracować z pasją i ochronić się przed wypaleniem w zawodzie nauczyciela? Z cyklu Mistrzowskie Nauczanie: Rozwój i wellbeing dla nauczycieli

Jak pracować z pasją i ochronić się przed wypaleniem w zawodzie nauczyciela? Z cyklu Mistrzowskie Nauczanie: Rozwój i wellbeing dla nauczycieli

Adresaci:

administratorzy wszystkich szkół i placówek.

Termin:

7 października 2024 (poniedziałek), godz. 17:00-18:00

Forma i czas trwania:

webinarium,  1 godz. dydaktyczna

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Webinarium jest pierwszym spotkaniem z czterech w ramach cyklu Mistrzowskie Nauczanie: Rozwój i dobre samopoczucie dla nauczycieli, zrealizowanego we współpracy z Instytutem Filologii Germańskiej Uniwersytetu Gdańskiego i Centrum Liderów Biznesu Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Celem seminarium internetowego będzie przybliżenie zagrożenia, czym jest syndrom wypalenia prawdopodobnego, i znanego, jak pracować z doświadczeniem i jednocześnie czerpać radość z rozwiązania z podstawową pracą, nie płacąc przy tym zbyt wysokiej ceny w postaci zniszczenia, użycia lub narastającego poznania pustki.

 

Podczas szkoleń uzyskaliśmy odpowiedzi na pytania:

• Czy przeprowadzające doświadczenie jest obecnie stosowane w przypadku wystąpienia syndromu wypalenia?

• Jak w czasach pojawiających się skutków końcowych bez lęku o skutki uboczne i przemęczenia?

• Jakimi przesłanymi nauczycielami powinni kierować się w pracy – emocjami, empatią czy wyłącznie rozsądkiem?

• Jak zapewnić równowagę między połączeniami do najważniejszych ograniczeń i udogodnień?

• Kiedy wycofanie się z sądu jest fiaskiem, a kiedy staje się ratunkiem?

W trakcie wykładu poruszone zagadnienia dotyczące problemów związanych z problemem stresu, wypalenia, kultury organizacyjnej szkół oraz relacji nauczycieli z uczniami i rodzicami. Przedstawiono także działania profilaktyczne, które mogą pomóc w rozwiązaniu problemu wypalenia zawodowego.

 

Kolejne (trzy) spotkania:

15.10., godz. 17.30–18.30 – Sukces w pracy pracownika z perspektywy psychologii

21.10., godz. 17.00–18.00 – Styl relacji z uwzględnieniem warunków jako warunek konieczny dobrostanu (coaching)

28.10., godz. 18.00–19.00 – Zdrowie psychiczne – jak je zwykle?

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

przebywać (przez min. 80% czasu) na szkoleniu.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.

Prowadząca/y:

dr hab. Tatiana Rongińska, prof. UZ

jest psychologiem w zakresie psychologii pracy i zarządzania, w tym psychologii stresu, obciążenia zawodowego oraz przywództwa. Zajmuje się diagnostyką psychologiczną w zakresie przydatności zawodowej oraz cech warunkujących efektywność pracy liderów. Prof. Rongińska realizowała wiele projektów badawczych, w tym również międzynarodowych, m.in.: Obciążenie psychiczne w zawodzie nauczyciela i zawodach związanych z pracą z ludźmi, Wsparcie psychologiczne przedsiębiorców wspólnie z Uniwersytetem w Poczdamie. Ma bogaty dorobek naukowy: ponad 100 pozycji bibliograficznych, w tym 5 monografii naukowych oraz ok. 100 publikacji w renomowanych polskich i zagranicznych monografiach i czasopismach

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

200

Koordynator:

Piotr Zubowicz grafika

Piotr Zubowicz

starszy specjalista ds. organizowania doskonalenia

e-mail: piotr.zubowicz@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 61