Jak pracować z samorządem uczniowskim?
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie samorządu uczniowskiego szkół podstawowych i średnich województwa pomorskiego.
Termin:
20 kwietnia 2023 (czwartek), godz. 16:00-18:15
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Tematyką szkolenia jest diagnoza funkcjonowania samorządów uczniowskich oraz przygotowanie strategii w celu optymalizacji ich pracy. Nauczyciele dowiedzą się, jak powinien działać wzorcowy samorząd szkolny oraz jakie kroki należy podjąć w celu zwiększenia idei samorządności wśród uczniów. Uczestnicy w szczególności podejmą się:
- analizy barier utrudniających właściwą pracę samorządów uczniowskich wynikającą z braku komunikacji pomiędzy uczniami a organami szkoły,
- analizy zasobów uczniów pod kątem możliwości podzielenia się swoimi umiejętnościami z innymi,
- diagnozy pracy samorządu szkolnego na podstawie przeprowadzonej ankiety wśród uczniów,
- obserwacji i ewaluacji własnej pracy z samorządem uczniowskim,
- przygotowania strategii i wytyczenia kierunków pracy samorządu szkolnego w przyszłości.
Ponadto nauczyciele oprócz krótkiego wykładu na temat funkcjonowania samorządu uczniowskiego poznają sposoby i techniki pracy, które zwiększą jego efektywność. Co więcej, podczas pracy warsztatowej przygotują ankietę z wykorzystaniem narzędzi TIK dotyczącą diagnozy samorządności uczniowskiej we własnej placówce i na tej podstawie wypracują odpowiednie strategie działania. Zastanowią się również, w jaki sposób można podnieść poziom samorządności uczniowskiej będącej funkcją rozwoju demokracji.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność podczas minimum 80% czasu trwania szkolenia.
Odniesienie do podstawy programowej: IV. Komunikowanie i współdziałanie. Uczeń: 1) dyskutuje i bierze udział w debatach z poszanowaniem godności innych ich uczestników; 2) tworzy strategię argumentowania i przedstawia swoje stanowisko na forum publicznym, szanując odmienne poglądy; 3) współpracuje w grupie, z uwzględnieniem podziału zadań oraz norm i wartości obowiązujących w życiu społecznym; 4) współorganizuje działania o charakterze obywatelskim, zgodne z normami i wartościami demokratycznego państwa prawa; 5) korzysta z procedur i możliwości, jakie stwarzają obywatelom instytucje życia publicznego, w tym instytucje prawne – sporządza pisma do organów władz.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Prowadząca/y:

Grzegorz Rutkowski
PCEN – nauczyciel konsultant ds. historii i wiedzy o społeczeństwie
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
30
Koordynator:
Grzegorz Rutkowski
nauczyciel konsultant ds. historii i wos
e-mail: grzegorz.rutkowski@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 18