Jak zostać nauczycielem dyplomowanym (wg zasad Karty Nauczyciela 2022)?

Adresaci:

dyrektorzy oraz wicedyrektorzy – w szczególności po raz pierwszy rozpoczynający pracę na stanowisku – zainteresowani nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek oświatowych.

Termin:

20 września 2023 (środa), godz. 15:00-16:30

Forma i czas trwania:

szkolenie,  2 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Tematyką szkolenia są zagadnienia związane z warunkami, jakie powinien spełnić nauczyciel mianowany, aby otrzymać stopień nauczyciela dyplomowanego (według nowych zasad określonych w Karcie Nauczyciela 2022 r. i innych aktów prawnych). Celem spotkania jest rozwijanie kompetencji planowania własnego rozwoju zawodowego i nabycie umiejętności określania zadań w ramach wymagań.
Podczas szkolenia odpowiemy na pytania: Kto może liczyć na skrócenie okresu pracy – do czasu uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego? Jak długo będą obowiązywać przepisy przejściowe? Jakie obowiązki będzie miał nauczyciel w okresie pracy wymaganym do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego (wymagania a powinności oraz ocena pracy)?

Od 1 września 2022 r. nie można rozpocząć stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego

Dodatkowe korzyści dla uczestnika

Każdy uczestnik kończący szkolenie otrzyma:

  • bezpłatny pakiet praktycznych opracowań:

miniporadnik /pigułka wiedzy – prawne aspekty dotyczące awansu i oceny pracy nauczyciela;

  • dostęp do artykułów, przykładowych wzorów dokumentów powiązanych z tematyką spotkań, np. karta oceny pracy nauczyciela, zaświadczenia wystawiane przez dyrektora;
  • dostęp do wspólnego/indywidualnego notatnika (Jamboard) online w chmurze;
  • możliwość konsultacji z osobą prowadząca (online i offline);
  • możliwość uczestniczenia w sesji pytań i odpowiedzi na żywo podczas trwania spotkania (online).

 

Kolejna część szkolenia planowana jest na przełomie kwietnia i maja 2024 r. Przedmiotem spotkania będą m.in. przykładowy opis i analiza wymagań, rodzaj wymaganej dokumentacji oraz postępowanie kwalifikacyjne, sposób określania uzyskanych efektów dla szkoły i nauczyciela.

 

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność przez minimum 80% czasu trwania spotkania, aktywność uczestnika.

Odniesienie do podstawy programowej: 

wdrażanie ZSK 2030 (Zintegrowana Strategia Umiejętności)

Załącznik do uchwały nr 195/2020 Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2020 r.

Obszar oddziaływania II: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry zarządzające, w szczególności:

Działanie: 4.1; elementy 4.2. i 5

Obszar oddziaływania III: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry uczące, w szczególności:

Działanie: 6; element 7

Działanie: 8.2, 8.3

Umiejętności zawodowe – zdolność wykorzystania wiedzy z określonej branży/dziedziny oraz nabytych sprawności do wykonywania określonych i specyficznych dla danej profesji działań.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:

1. Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego.

2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.

3. Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.

4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

5. Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż.

6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.

7. Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.

8. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.

Prowadząca/y:

Jolanta Kijakowska grafika

Jolanta Kijakowska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

50

Koordynator:

Jolanta Kijakowska

nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

e-mail: jolanta.kijakowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 56