Jak zostać nauczycielem dyplomowanym (wg zasad Karty Nauczyciela 2022)?
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
dyrektorzy oraz wicedyrektorzy – w szczególności po raz pierwszy rozpoczynający pracę na stanowisku – zainteresowani nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek oświatowych.
Termin:
20 września 2023 (środa), godz. 15:00-16:30
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Tematyką szkolenia są zagadnienia związane z warunkami, jakie powinien spełnić nauczyciel mianowany, aby otrzymać stopień nauczyciela dyplomowanego (według nowych zasad określonych w Karcie Nauczyciela 2022 r. i innych aktów prawnych). Celem spotkania jest rozwijanie kompetencji planowania własnego rozwoju zawodowego i nabycie umiejętności określania zadań w ramach wymagań.
Podczas szkolenia odpowiemy na pytania: Kto może liczyć na skrócenie okresu pracy – do czasu uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego? Jak długo będą obowiązywać przepisy przejściowe? Jakie obowiązki będzie miał nauczyciel w okresie pracy wymaganym do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego (wymagania a powinności oraz ocena pracy)?
Od 1 września 2022 r. nie można rozpocząć stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego
Dodatkowe korzyści dla uczestnika
Każdy uczestnik kończący szkolenie otrzyma:
- bezpłatny pakiet praktycznych opracowań:
miniporadnik /pigułka wiedzy – prawne aspekty dotyczące awansu i oceny pracy nauczyciela;
- dostęp do artykułów, przykładowych wzorów dokumentów powiązanych z tematyką spotkań, np. karta oceny pracy nauczyciela, zaświadczenia wystawiane przez dyrektora;
- dostęp do wspólnego/indywidualnego notatnika (Jamboard) online w chmurze;
- możliwość konsultacji z osobą prowadząca (online i offline);
- możliwość uczestniczenia w sesji pytań i odpowiedzi na żywo podczas trwania spotkania (online).
Kolejna część szkolenia planowana jest na przełomie kwietnia i maja 2024 r. Przedmiotem spotkania będą m.in. przykładowy opis i analiza wymagań, rodzaj wymaganej dokumentacji oraz postępowanie kwalifikacyjne, sposób określania uzyskanych efektów dla szkoły i nauczyciela.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez minimum 80% czasu trwania spotkania, aktywność uczestnika.
Odniesienie do podstawy programowej: wdrażanie ZSK 2030 (Zintegrowana Strategia Umiejętności) Załącznik do uchwały nr 195/2020 Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2020 r. Obszar oddziaływania II: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry zarządzające, w szczególności: Działanie: 4.1; elementy 4.2. i 5 Obszar oddziaływania III: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry uczące, w szczególności: Działanie: 6; element 7 Działanie: 8.2, 8.3 Umiejętności zawodowe – zdolność wykorzystania wiedzy z określonej branży/dziedziny oraz nabytych sprawności do wykonywania określonych i specyficznych dla danej profesji działań.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
1. Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego.
2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
3. Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.
4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
5. Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż.
6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.
7. Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.
8. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
Prowadząca/y:

Jolanta Kijakowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
50
Koordynator:
Jolanta Kijakowska
nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty
e-mail: jolanta.kijakowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 56