Książki nie odlatują jesienią – inspiracje literackie dla dzieci
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
szkolenie jest skierowane do nauczycieli szkół podstawowych uczących w klasach I–III (I etap edukacyjny), nauczycieli świetlic szkolnych, bibliotekarzy.
Termin:
8 października 2024 (wtorek), godz. 15:30-17:00
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Webinarium zostanie poświęcone literaturze dziecięcej tematycznie nawiązującej do jesieni. Celem spotkania jest poznanie wartościowych tekstów literackich dotyczących tego tematu. Podczas szkolenia zaprezentowany zostanie bank pomysłów przedstawiający nieszablonowe ćwiczenia, które można wykorzystać podczas pracy. Kreatywne zadania sprawią, że praca z książką stanie się fascynującą, zimową i nastrojową przygodą.
Warunki uzyskania zaświadczenia: wymagana jest m.in. 80-procentowa obecność podczas webinarium.
Odniesienie do podstawy programowej: realizacja wybranych zapisów z podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej w zakresie edukacji polonistycznej, m. in.: Uczeń: słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów; wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich, ustala kolejność zdarzeń, ich wzajemną zależność, odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych, postacie główne
i drugorzędne; wskazuje cechy i ocenia bohaterów, uzasadnia swą ocenę, wskazuje wydarzenie zmieniające postępowanie bohatera; określa nastrój w utworze; odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; wyróżnia w czytanych utworach literackich dialog, opowiadanie, opis; czyta samodzielnie wybrane książki, korzysta z różnych źródeł informacji, np. czasopism dla dzieci, słowników i encyklopedii czy zasobów internetu.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
Prowadząca/y:

Dominika Ringwelska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. języka polskiego

Joanna Aleksandrowicz
PCEN – starsza specjalistka ds. edukacji wczesnej
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
150
Koordynator:
Dominika Ringwelska
nauczyciel konsultant ds. diagnoz i analiz oraz edukacji polonistycznej i kulturalno-artystycznej
e-mail: dominika.ringwelska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 02
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Język polski i wiedza o kulturze