Laboratoria Przyszłości – 12 praktycznych sposobów na wykorzystanie druku 3D w szkole
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
dyrektorzy; nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych; nauczyciele informatyki.
O szkoleniu / programie:
Podczas warsztatów uczestnicy podniosą swoje kompetencje cyfrowe. Poznają przyjazne sposoby nauki poprzez działanie w trakcie łatwego, bezpiecznego oraz użytecznego stosowania druku 3D na konkretnych urządzeniach. Wezmą udział w zajęciach opartych na metodzie projektu, polegającej na samodzielnej realizacji zadań przez uczniów. Wykształcą umiejętności postrzegania przestrzennego. Rozwiną kreatywność oraz innowacyjność, która przyczynia się do rozwoju kluczowych kompetencji.
Warunki uzyskania zaświadczenia: Do wydania zaświadczenia potwierdzającego udział w warsztatach wymagana jest obecność.
Odniesienie do podstawy programowej: Realizacja podstawy programowej z zakresu informatyki oraz rozwijania kompetencji, m.in. kreatywności i innowacyjności; praca metodą projektu edukacyjnego.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
7. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
8. Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Prowadząca/y:
Ej System
przedstawiciel wydawnictwa ds. nowych rozwiązań w edukacji
Forma i czas trwania:
Termin:
5 października 2022 (środa), godz. 15:30-17:00
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
31
Koordynator:
Beata Symbor
nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz kompetencji cyfrowych
e-mail: beata.symbor@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 29
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Biblioteka i TIK