Lalki motanki jako metoda pracy nad zrozumieniem doświadczenia migracyjnego – warsztaty artystyczne (cykl: Wokół Międzynarodowego Dnia Migranta)
Status:
szkolenie odwołane
Adresaci:
nauczyciele przedmiotów artystycznych, nauczyciele klas zerowych, nauczyciele świetlic szkolnych.
O szkoleniu / programie:
Lalka jako reprezentacja człowieka jest rozpoznawalna na całym świecie. Dzięki swojej funkcji komunikacyjnej może stać się narzędziem wykorzystywanym w edukacji międzykulturowej. Lalka motanka to gałgankowa, ręcznie tworzona lalka, której symbolika sprzyja opowiadaniu historii o własnej tożsamości i kulturze.
Użycie słowiańskiej lalki dobrych życzeń w kontekście pracy nad doświadczeniem migracyjnym jest oparte na teoretycznych założeniach etnopedagogiki i daje możliwość rozmów o szkole otwartej na potrzeby nowych uczniów.
Po wstępnej części poświęconej symbolice lalek oraz założeniom etnopedagogiki przejdziemy do motania lalek i opowiadania ich historii.
Okazją do wspólnego motania i dzielenia się doświadczeniami z podnóży będzie Międzynarodowy Dzień Migranta, który przypada 18 grudnia.
Co otrzymasz?
- Własnoręcznie wykonaną lalkę motankę.
- Padlet z materiałami (artykuły, filmy, pomysły na lekcję do wykorzystania w szkole przy okazji Międzynarodowego Dnia Migranta).
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez minimum 80% czasu całego spotkania.
Odniesienie do podstawy programowej: Podstawa programowa z plastyki: Uczeń:
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Prowadząca/y:
Sylwia Kilanowska-Męczykowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. języka polskiego i pracy z uczniem z doświadczeniem migracji
Forma i czas trwania:
Termin:
9 grudnia 2023 (sobota), godz. 10:00-12:30
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
15
Koordynator:
Sylwia Kilanowska-Męczykowska
nauczyciel konsultant ds. języka polskiego i pracy z uczniami z doświadczeniem migracji
e-mail: sylwia.kilanowska-meczykowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 01
Zobacz serwisy tematyczne PCEN:
Język polski i wiedza o kulturze, Edukacja kulturalno-artystyczna, Migracja