Lekcja otwarta z religii w kl. 3 LO z innowacją pedagogiczną Temat: Spotkanie z pielgrzymem Camino de Santiago. Trójmiejski odcinek Pomorskiej Drogi św. Jakuba
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele religii z powiatu gdańskiego, kościerskiego, starogardzkiego oraz miasta Gdańska.
O szkoleniu / programie:
Ideą lekcji otwartej (trzeciej) z innowacją pedagogiczną „Idzie człowiek” jest pogłębienie świadomości chrześcijańskiej oraz wychowanie do odpowiedzialności za życie religijne swoje i innych. Zawarte w niej treści ukazują rolę i znaczenie religii w życiu osobistym oraz społecznym, łącząc wiedzę historyczną i geograficzną z religią. Dzięki wysłuchaniu opowieści z drogi pielgrzyma nauczyciele wraz z uczniami poznają Szlak św. Jakuba z Gdańska do Hiszpanii.
Celem spotkania będzie kształtowanie postawy zawierzenia Bogu i zapoznanie się ze szlakiem św. Jakuba, a także poznanie kapelana Pomorskiej Drogi Świętego Jakuba w archidiecezji gdańskiej – ks. dr. Adama Jeszki oraz pielgrzyma Pawła Makarowa.
Lekcja zostanie omówiona po zajęciach.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność podczas całej lekcji religii.
Odniesienie do podstawy programowej: edukacja religijna w szkole ponadpodstawowej to wychowanie religijne do dorosłości chrześcijańskiej, pogłębienie znajomości Biblii i Tradycji, kształtowanie tożsamości kościelnej połączone z podejmowaniem działań apostolskich. Na tym poziomie mocno jest podkreślona apologia wiary, czyli uzasadnienie wiary najpierw przez ucznia dla siebie samego, a później również po to, by stawać się apostołem we współczesnym świecie.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.
Prowadząca/y:
ks. dr Adam Jeszka
teolog i filozof, doktor filozofii, nauczyciel akademicki; w 2012 r. uzyskał licencjat z filozofii na Uniwersytecie Nawarry w Pampelunie, gdzie następnie w 2017 r. obronił doktorat poświęcony antropologii hiszpańskiego egzystencjalisty Miguela de Unamuno (1864–1936). W swojej pracy badawczej zajmuje się antropologią, filozofią przyrody oraz filozofią religii. Jest pracownikiem naukowym w „Laboratorium Jana Pawła II” na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, współpracuje z Uniwersytetem Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, jest wykładowcą Gdańskiego Seminarium Duchownego oraz Instytutu Teologicznego Archidiecezji Gdańskiej. Jest zastępcą redaktora naczelnego czasopisma naukowego „Studia Gdańskie” oraz kapelanem Drogi św. Jakuba Apostoła w Gdańsku.
Paweł Makarow
Anna Hochleitner
PCEN – nauczyciel doradca metodyczny ds. religii
Forma i czas trwania:
Termin:
15 marca 2022 (wtorek), godz. 09:30-11:30
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji).
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
- W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
7
Koordynator:
Anna Hochleitner
nauczyciel doradca metodyczny ds. religii
e-mail: a.hochleitner.doradca@pcen.gda.pl
nauczyciele szkół ponadpodstawowych miasta Gdańska, powiatów: gdańskiego, kościerskiego i starogardzkiego
Zobacz blog tematyczny doradcy metodycznego PCEN: Religia