Matematyka nieco inaczej: Sztuczna inteligencja jako pomoc w przygotowaniu materiałów na zajęcia z matematyki

Status:

rejestracja od 24 września 2025

Adresaci:

nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Termin:

24 października 2025 (piątek), godz. 18:00-19:35

Forma i czas trwania:

webinarium,  2 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Generatywna sztuczna inteligencja z impetem wkracza w nasze życie –prywatne i zawodowe. Na webinarium dowiemy się, jak możemy ją wykorzystać w pracy nauczyciela: podsunie nam ciekawe pomysły na lekcje lub pomoże w stworzeniu własnej strony internetowej. Jednak bardziej skoncentrujemy się na tym, jak AI może wspierać nas w tworzeniu materiałów dydaktycznych – okazuje się, że dobrze radzi sobie z tworzeniem kodów w różnych językach programowania. Podczas spotkania nauczymy się tworzyć profesjonalny tekst matematyczny w LaTeXu z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność na co najmniej 80% czasu trwania webinarium.

Odniesienie do podstawy programowej: 

II etap edukacyjny I, II, XII, III etap edukacyjny- I, III, XII

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026:

1. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

Prowadząca/y:

dr Adrian Karpowicz

w 2010 roku uzyskałem stopień doktora nauk matematycznych. Od tego czasu jestem zatrudniony w Zakładzie Dydaktyki Matematyki na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki UG. Prowadzę różne zajęcia z zakresu matematyki i informatyki ze studentami Matematyki oraz Modelowania Matematycznego i Analizy Danych, jak i studentami innych kierunków ścisłych prowadzonych na Uniwersytecie Gdańskim.

Prowadzę też liczne zajęcia głównie dla uczniów, ale również dla nauczycieli w ramach programów: Zdolni z Pomorza, Nauka? Taką – to ja lubię?, Pomorska Noc Naukowców oraz innych imprez popularyzujących matematykę. Biorę również aktywny udział w konferencjach naukowych z zakresu matematyki oraz dydaktyki matematyki.

Szczególnie interesuję się tym, w jaki sposób możemy użyć technologii informatycznej (program GeoGebra, arkusz kalkulacyjny, wizualne i tekstowe języki programowania) do odkrywania i wizualizacji treści matematycznych. Ciekawi mnie również powiązanie matematyki z innymi naukami ścisłymi.

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

200

Koordynator:

dr Beata Kuna grafika

dr Beata Kuna

Nauczyciel-konsultant ds. matematyki

e-mail: beata.kuna@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 62