Mediacje rówieśnicze jako sposób rozwiązywania sporów

Adresaci:

pedagodzy i psychologowie szkolni, wychowawcy, szkolni doradcy zawodowi, nauczyciele wspomagający

Termin:

15 marca 2021 (poniedziałek), godz. 17:00-18:30

Forma i czas trwania:

webinarium,  2 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Cele szkolenia:

  • omówienie koncepcji mediacji w odniesieniu do mediacji jako sposobu rozwiązywania sporów w szkole
  • przekazanie wiedzy na temat mediacji rówieśniczej jako szczególnego sposobu rozwiązywania sporów przez młodzież
  • omówienie zasad realizacji mediacji rówieśniczej
  • wskazanie roli nauczycieli specjalistów i wychowawców w realizacji procesu mediacji rówieśniczej.

Elementy merytoryczne:

  • procedura przygotowania placówki do wdrożenia mediacji rówieśniczej
  • wzorcowe rozwiązania w zakresie procedury wdrożenia mediacji rówieśniczej w placówce
  • wzorcowe rozwiązania w zakresie przeprowadzenia rozmowy mediacyjnej i jej dokumentowania
  • zaangażowanie uczniów ze SPE w proces mediacji rówieśniczej.

Efekty kształcenia:

  • nauczyciele nabędą wiedzę na temat wdrożenia mediacji rówieśniczej w swojej szkole
  • nauczyciele nauczą się przygotować procedurę szkolenia uczniów do procesu mediacji oraz jej dokumentowania
  • nauczyciele nabędą wiedzę w zakresie wdrożenia do procesu mediacji uczniów ze SPE.


Materiały dla nauczycieli:

  • prezentacja ze szkolenia
  • wzorcowa procedura wdrożenia mediacji w placówce.

 

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:

5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

Prowadząca/y:

dr Andrzej Michalik

adiunkt w Pomorskiej Szkole Wyższej w Starogardzie Gdańskim; nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół nr 1 im. Stanisława Staszica w Kwidzynie; zainteresowania naukowe: edukacja obywatelska, działalność organizacji pozarządowych i bezpieczeństwo socjalne.

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

Inne uwagi:

Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest obecność na 60% czasu trwania webinarium.

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

95

Koordynator:

Piotr Zubowicz grafika

Piotr Zubowicz

starszy specjalista ds. organizowania doskonalenia

e-mail: piotr.zubowicz@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 61