Mediacje rówieśnicze jako sposób rozwiązywania sporów
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
pedagodzy i psychologowie szkolni, wychowawcy, szkolni doradcy zawodowi, nauczyciele wspomagający
Termin:
15 marca 2021 (poniedziałek), godz. 17:00-18:30
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Cele szkolenia:
- omówienie koncepcji mediacji w odniesieniu do mediacji jako sposobu rozwiązywania sporów w szkole
- przekazanie wiedzy na temat mediacji rówieśniczej jako szczególnego sposobu rozwiązywania sporów przez młodzież
- omówienie zasad realizacji mediacji rówieśniczej
- wskazanie roli nauczycieli specjalistów i wychowawców w realizacji procesu mediacji rówieśniczej.
Elementy merytoryczne:
- procedura przygotowania placówki do wdrożenia mediacji rówieśniczej
- wzorcowe rozwiązania w zakresie procedury wdrożenia mediacji rówieśniczej w placówce
- wzorcowe rozwiązania w zakresie przeprowadzenia rozmowy mediacyjnej i jej dokumentowania
- zaangażowanie uczniów ze SPE w proces mediacji rówieśniczej.
Efekty kształcenia:
- nauczyciele nabędą wiedzę na temat wdrożenia mediacji rówieśniczej w swojej szkole
- nauczyciele nauczą się przygotować procedurę szkolenia uczniów do procesu mediacji oraz jej dokumentowania
- nauczyciele nabędą wiedzę w zakresie wdrożenia do procesu mediacji uczniów ze SPE.
Materiały dla nauczycieli:
- prezentacja ze szkolenia
- wzorcowa procedura wdrożenia mediacji w placówce.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:
5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
Prowadząca/y:
dr Andrzej Michalik
adiunkt w Pomorskiej Szkole Wyższej w Starogardzie Gdańskim; nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół nr 1 im. Stanisława Staszica w Kwidzynie; zainteresowania naukowe: edukacja obywatelska, działalność organizacji pozarządowych i bezpieczeństwo socjalne.
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
Inne uwagi:
Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest obecność na 60% czasu trwania webinarium.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
95
Koordynator:

Piotr Zubowicz
starszy specjalista ds. organizowania doskonalenia
e-mail: piotr.zubowicz@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 61