Motywacja ucznia na lekcjach języka polskiego – od czego zależy, co może zrobić nauczyciel?
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele języka polskiego wszystkich etapów nauczania.
Termin:
27 września 2022 (wtorek), godz. 15:30-17:00
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Podczas webinarium nauczyciel dowie się, czym jest motywacja zewnętrzna i wewnętrzna. Wspólnie zastanowimy się, co może zrobić nauczyciel, aby pobudzać motywację wewnętrzną ucznia na lekcjach języka polskiego. W jaki sposób w mózgu powstaje motywacja i jak niezaspokojone potrzeby stają się źródłem jej braku. Uczestnik pozna również strefy regulacji emocji oraz ich wpływ na motywację. Zdobyta wiedza będzie pomocna podczas prowadzenia lekcji języka polskiego.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez co najmniej 80% czasu trwania webinarium.
Odniesienie do podstawy programowej: Realizacja wybranych treści z podstawy programowej szkoły podstawowej i ponadpodstawowej z języka polskiego, m.in.: kształcenie nawyków systematycznego uczenia się, porządkowania zdobytej wiedzy i jej pogłębiania oraz syntezy poznanego materiału; wyrabianie nawyku samodzielnej, systematycznej lektury.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Prowadząca/y:

Marzena Jasińska
trener, edukator, coach i doradca zawodowy. Od lat pracuje jako trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, trener Family lab Polska oraz trener FRIS- style myślenia i działania Zajmuje się szkoleniami i treningami z umiejętności wychowawczych, umiejętności miękkich dla nauczycieli i rodziców. Prowadzi również konsultacje indywidulane i porady wychowawcze w Gabinecie Pomocy Rodzinie- Familia w Gdańsku. Pracuje w duchu filozofii Jesper Juula, terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu oraz rodzicielstwa bliskości. Jest ambasadorką projektu Uważna Szkoła, a także realizatorką pilotażowego programu Czas na Uważność. Pisze artykuły do portalu Librus Rodzina i Librus Szkoła. Współpracowała z Akademią Humanistyczno-Ekonomiczną prowadząc zajęcia dla studentów pedagogiki, z zakresu: umiejętności komunikacyjnych w pracy nauczyciela, negocjacji, kontaktu w sytuacji pomagania, doradztwa zawodowego. Współpracowała z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, w ramach współpracy szkoliła rady pedagogiczne w obszarze zaburzeń zachowania, prowokacyjnych zachowań uczniów, konstruktywnej konfrontacji, rozwiązywania konfliktów, szkolnej interwencji profilaktycznej. We współpracy z ORE szkoliła w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym, kompleksowym wspomaganiu szkół”. Dla ORE prowadziła szkolenia dla konsultantów Centralnych Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli w ramach projektu – Wspomaganie rozwoju szkól z uwzględnieniem technik coachingowych, szkolenia dla pracowników poradni psychologiczno- pedagogicznych oraz bibliotek pedagogicznych pt. Metody stosowane w procesowym wspomaganiu- coaching, superwizja, mentoring. Podstawy andragogiki. Ekspert w ogólnopolskich sieciach wspomagania dla nauczycieli w zakresie coachingu oraz pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Koordynator sieci problemowej dla psychologów i pedagogów szkolnych pt. „Coaching w pracy nauczyciela”. Od lat ekspert współpracujący z Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, gdzie prowadzi szkolenia dla nauczycieli z województwa pomorskiego.
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
95
Koordynator:

Dominika Ringwelska
nauczyciel konsultant ds. diagnoz i analiz oraz edukacji polonistycznej i kulturalno-artystycznej
e-mail: dominika.ringwelska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 02
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Język polski i wiedza o kulturze