Od czytania do działania. Inspiracje z Wydawnictwa Zakamarki i nie tylko
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
szkolenie jest skierowane do nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli szkół podstawowych uczących w klasach I–III (I etap edukacyjny), nauczycieli świetlic szkolnych, bibliotekarzy.
Termin:
3 października 2024 (czwartek), godz. 15:30-17:00
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Celem webinarium jest przedstawienie wartościowej literatury dla dzieci oraz pokazanie, jak można pracować na podstawie prezentowanych tekstów literackich w przedszkolu i szkole. Przyjrzymy się książkom adresowanym do młodszych czytelników wydawanych przez uznane wydawnictwa, m.in. Wydawnictwo Zakamarki. Wybrane tytuły zostaną omówione wraz ze wskazówkami metodycznymi i pomysłami na ciekawe zajęcia i aktywności wokół czytanych książek. Uczestnicy otrzymają także podpowiedzi, jak znaleźć książki trafiające w aktualne potrzeby dzieci, np. pomocne w rozwiązywaniu napięć czy problemów w grupie. Nauczyciele zabiorą ze sobą konkretne pomysły na zajęcia oraz dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych online.
Warunki uzyskania zaświadczenia: 80-procentowa obecność podczas webinarium.
Odniesienie do podstawy programowej: realizacja wybranych zapisów z podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej w zakresie edukacji polonistycznej, m. in.: Uczeń: słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów; wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich, ustala kolejność zdarzeń, ich wzajemną zależność, odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych, postacie główne i drugorzędne; wskazuje cechy i ocenia bohaterów, uzasadnia swą ocenę, wskazuje wydarzenie zmieniające postępowanie bohatera; określa nastrój w utworze; odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; wyróżnia w czytanych utworach literackich dialog, opowiadanie, opis; czyta samodzielnie wybrane książki, korzysta z różnych źródeł informacji, np. czasopism dla dzieci, słowników i encyklopedii czy zasobów internetu.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:
2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
Prowadząca/y:

Agnieszka Cienciała
certyfikowana trenerka Fundacji Familylab założonej przez Jespera Juula, animatorka sztuki, trenerka rozwoju osobistego, twórczyni spektakli dla dzieci. Od dwudziestu lat spotyka się z dziećmi na warsztatach artystycznych. Szkoleniowo wspiera dorosłych w budowaniu bliskich relacji z dziećmi.
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
150
Koordynator:

Dominika Ringwelska
nauczyciel konsultant ds. diagnoz i analiz oraz edukacji polonistycznej i kulturalno-artystycznej
e-mail: dominika.ringwelska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 02
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Język polski i wiedza o kulturze