Organizacja oddziałów przygotowawczych w szkole – zadania dyrektora
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
.dyrektorzy, wicedyrektorzy wszystkich typów szkół i placówek oświatowych, dyrektorzy po raz pierwszy rozpoczynający pracę na stanowisku, zainteresowani nauczyciele.
Termin:
28 marca 2022 (poniedziałek), godz. 13:00-13:45
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Celem szkolenia jest wsparcie dzieci cudzoziemskich rozpoczynających naukę w polskiej szkole. Dodatkowe zajęcia z języka polskiego lub innego przedmiotu to często połowiczna pomóc dla uczniów cudzoziemskich. Podczas webinarium odpowiemy sobie na pytanie: jak przebiega proces tworzenia oddziału przygotowawczego* w szkole zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w kontekście przybywających do polskich szkół dzieci i młodzieży z Ukrainy?
* oddział przygotowawczy to oddział szkolny, tworzony dla dzieci, które wcześniej uczęszczały do szkoły za granicą Polski, a obecnie podlegają obowiązkowi szkolnemu w naszym kraju. Jest to forma wsparcia dla dzieci, które nie znają języka polskiego albo znają go na poziomie niewystarczającym do korzystania z nauki.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność podczas minimum 80% czasu trwania spotkania, aktywność uczestników.
Odniesienie do podstawy programowej: realizacja kierunku polityki oświatowej państwa 4. Zapisy preambuły podstawy programowej kształcenia ogólnego Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości. Kształcenie i wychowanie w szkole podstawowej sprzyja rozwijaniu postaw obywatelskich, patriotycznych i społecznych uczniów. Szkoła dba o wychowanie dzieci i młodzieży w duchu akceptacji i szacunku dla drugiego człowieka.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
8. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Prowadząca/y:

Jolanta Kijakowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
50
Koordynator:
Jolanta Kijakowska
nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty
e-mail: jolanta.kijakowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 56