Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Adresaci:

nauczyciele, wychowawcy, specjaliści przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych województwa pomorskiego.

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Szkolenie kierowane jest do nauczycielek i nauczycieli pomorskich przedszkoli i szkół wszystkich etapów edukacyjnych. Jego tematyką są zagadnienia dotyczące właściwego udzielania wsparcia dzieciom i młodzieży wymagającym objęcia pomocą psychologiczno-pedagogicznej na terenie przedszkola czy szkoły. Głównym celem kursu jest dostarczenie wiadomości w zakresie organizacji pomocy na podstawie przepisów prawa oświatowego. Podczas szkolenia zostaną omówione zadania nauczycieli, wychowawców i specjalistów w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, rola podmiotów uczestniczących w organizacji pomocy, przedstawiony zostanie także algorytm działań podczas jej udzielania oraz zalecane formy wsparcia. Uczestnik szkolenia po zarejestrowaniu się, otrzyma 30-dniowy dostęp do nagrania wideo (do samodzielnego zapoznania się) oraz materiałów pomocniczych. Warunkiem ukończenia szkolenia jest poprawne rozwiązanie testu zaliczeniowego i wypełnienie ankiety ewaluacyjnej.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

zapoznanie się z treścią wykładów, rozwiązanie testu zaliczeniowego i wypełnienie ankiety ewaluacyjnej.

Odniesienie do podstawy programowej: 

podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum:

„Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia,  stosownie do jego potrzeb i możliwości. Uczniom z niepełnosprawnościami, w tym uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, nauczanie dostosowuje się do ich możliwości psychofizycznych oraz tempa uczenia się. Wybór form indywidualizacji nauczania powinien wynikać z rozpoznania potencjału każdego ucznia. Uczniom z niepełnosprawnościami szkoła zapewnia optymalne warunki pracy.”

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:

6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.

Prowadząca/y:

Łukasz Franków grafika

Łukasz Franków

nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Forma i czas trwania:

szkolenie e-learning,  3 godz. dydaktyczne

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

Termin:

8 stycznia 2024 (poniedziałek) - 29 marca 2024 (piątek)

30-dniowy dostęp do nagrań wideo, materiałów i testu w terminie od 08.01.2024 do 29.03.2024.

Miejsce szkolenia:

Platforma Moodle

Cena:

forma bezpłatna

Inne uwagi:

  1. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  2. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji Moje szkolenia. 
  3. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji Moje szkolenia oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  4. Po szkoleniu uczestnicy otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej.

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

154

Koordynator:

Łukasz Franków

nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

e-mail: lukasz.frankow@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 17