Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele, wychowawcy, specjaliści przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych województwa pomorskiego.
Termin:
2 września 2024 (poniedziałek) - 20 grudnia 2024 (piątek)
30-dniowy dostęp do nagrań wideo, materiałów i testu w terminie od 2.09.2024 do 20.12.2024.
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Tematyka szkolenia związana jest z realizacją kierunku polityki oświatowej państwa dotyczącego wspierania dobrostanu dzieci i młodzieży oraz ich zdrowia psychicznego.
Kurs kierowany jest do nauczycielek i nauczycieli pomorskich przedszkoli i szkół wszystkich etapów edukacyjnych. Jego zawartość stanowią zagadnienia dotyczące właściwej organizacji wsparcia dzieci i młodzieży, które wymagają objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną na terenie przedszkola czy szkoły.
Głównym celem kursu jest dostarczenie wiadomości w zakresie organizacji pomocy na podstawie przepisów prawa oświatowego. Podczas szkolenia zostaną omówione zadania nauczycieli, wychowawców i specjalistów w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a także rola podmiotów uczestniczących w organizacji pomocy. Przedstawiony zostanie również algorytm działań podczas jej udzielania oraz zalecane formy wsparcia.
Uczestnicy szkolenia po zarejestrowaniu się otrzymają 30-dniowy dostęp do nagrania wideo (do samodzielnego zapoznania się) oraz materiałów pomocniczych. Warunkiem ukończenia szkolenia jest poprawne rozwiązanie testu zaliczeniowego.
Warunki uzyskania zaświadczenia: zapoznanie się z treścią wykładów, rozwiązanie testu zaliczeniowego i wypełnienie ankiety ewaluacyjnej.
Odniesienie do podstawy programowej: Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum: „Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości. Uczniom z niepełnosprawnościami, w tym uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, nauczanie dostosowuje się do ich możliwości psychofizycznych oraz tempa uczenia się. Wybór form indywidualizacji nauczania powinien wynikać z rozpoznania potencjału każdego ucznia. Uczniom z niepełnosprawnościami szkoła zapewnia optymalne warunki pracy”.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
Prowadząca/y:

Łukasz Franków
nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
113
Koordynator:
Łukasz Franków
nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
e-mail: lukasz.frankow@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 17