Plastyka dla maluchów – część 2 „Grafomotoryka w dobrej formie”

Adresaci:

nauczyciele edukacji przedszkolnej oraz wczesnoszkolnej jak również nauczyciele wspierający uczniów oraz terapeuci.

Termin:

11 stycznia 2024 (czwartek), godz. 17:00-18:00

Forma i czas trwania:

szkolenie,  1.3 godz. dydaktycznych

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

„Grafomotoryka dziecka czyli o co tak naprawdę chodzi” – to temat kolejnego spotkania – szkolenia, który wchodzi w skład całościowego szkolenia nazwanego „Plastyki dla maluchów”

Plastyka dla maluchów jako całość składa się z krótkich spotkań online dla nauczycieli, terapeutów. Uwypukla i podkreśla w ten sposób ważne obszary tworzące i rozwijające umiejętności dziecka. Przedstawione będą różne zależności jakie występują pomiędzy nimi.

 

Szkolenia online przeznaczone dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi w najmłodszym wieku.

Szkolenie zostało podzielone na kilka krótkich część, tak aby zainteresowane osoby mogły wybrać tematykę szkolenia najbardziej bliską i pożądaną dla siebie.

 

Celem każdego spotkania jest przybliżenie najważniejszych elementów w rozwoju dziecka.

Podczas szkolenia dowiedzą się Państwo:

  • jakie działania motoryka na rozwój dziecka i dlaczego to jest  ważne
  • skąd czerpać inspiracje do wszelkich działań pracy z dziećmi
  • jak organizować ciekawe zajęcia z najmłodszymi
  • jak zaciekawić, rozwijać umiejętności poznawcze u małych dzieci,
  • jak pracować z dziećmi z różnymi deficytami zdrowotnymi i edukacyjnymi.
  • w jaki sposób włączać rodziców, opiekunów do rozwoju w/w umiejętności u małych dzieci,
  • jak rozpocząć interesujące zajęcia z najmłodszymi dziećmi.

Garść praktycznych informacji oraz inspiracji do zabrania i wykorzystania dla Państwa w pracy z dziećmi.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

udział 100 % czasu trwania spotkania oraz we wszystkich zaplanowanych częściach spotkań.

Odniesienie do podstawy programowej: 

1.Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.

2. Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata

3. Przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne

4. Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:

2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.

4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.

7. Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.

Prowadząca/y:

dr Jasmine Al-Douri grafika

dr Jasmine Al-Douri

PCEN, nauczyciel doradca metodyczny ds. plastyki

Miejsce szkolenia:

on-line – MS Teams

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

100

Koordynator:

dr Jasmine Al-Douri

nauczyciel doradca metodyczny ds. plastyki

e-mail: j.al-douri.doradca@pcen.gda.pl

Zobacz blog tematyczny doradcy metodycznego PCEN: Plastyka. Edukacja plastyczna