Plastyka dla maluchów – część 2 „Grafomotoryka w dobrej formie”
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele edukacji przedszkolnej oraz wczesnoszkolnej jak również nauczyciele wspierający uczniów oraz terapeuci.
Termin:
11 stycznia 2024 (czwartek), godz. 17:00-18:00
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
„Grafomotoryka dziecka czyli o co tak naprawdę chodzi” – to temat kolejnego spotkania – szkolenia, który wchodzi w skład całościowego szkolenia nazwanego „Plastyki dla maluchów”
Plastyka dla maluchów jako całość składa się z krótkich spotkań online dla nauczycieli, terapeutów. Uwypukla i podkreśla w ten sposób ważne obszary tworzące i rozwijające umiejętności dziecka. Przedstawione będą różne zależności jakie występują pomiędzy nimi.
Szkolenia online przeznaczone dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi w najmłodszym wieku.
Szkolenie zostało podzielone na kilka krótkich część, tak aby zainteresowane osoby mogły wybrać tematykę szkolenia najbardziej bliską i pożądaną dla siebie.
Celem każdego spotkania jest przybliżenie najważniejszych elementów w rozwoju dziecka.
Podczas szkolenia dowiedzą się Państwo:
- jakie działania motoryka na rozwój dziecka i dlaczego to jest ważne
- skąd czerpać inspiracje do wszelkich działań pracy z dziećmi
- jak organizować ciekawe zajęcia z najmłodszymi
- jak zaciekawić, rozwijać umiejętności poznawcze u małych dzieci,
- jak pracować z dziećmi z różnymi deficytami zdrowotnymi i edukacyjnymi.
- w jaki sposób włączać rodziców, opiekunów do rozwoju w/w umiejętności u małych dzieci,
- jak rozpocząć interesujące zajęcia z najmłodszymi dziećmi.
Garść praktycznych informacji oraz inspiracji do zabrania i wykorzystania dla Państwa w pracy z dziećmi.
Warunki uzyskania zaświadczenia: udział 100 % czasu trwania spotkania oraz we wszystkich zaplanowanych częściach spotkań.
Odniesienie do podstawy programowej: 1.Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa. 2. Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata 3. Przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne 4. Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.
7. Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.
Prowadząca/y:

dr Jasmine Al-Douri
PCEN, nauczyciel doradca metodyczny ds. plastyki
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
100
Koordynator:
dr Jasmine Al-Douri
nauczyciel doradca metodyczny ds. plastyki
e-mail: j.al-douri.doradca@pcen.gda.pl
Zobacz blog tematyczny doradcy metodycznego PCEN: Plastyka. Edukacja plastyczna