Połączenie edukacji w plenerze (outdoor learning) z edukacją cyfrową jako droga do rozwoju kompetencji miękkich
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
dyrektorzy szkół i placówek oświatowych, nauczyciele szkół ponadpodstawowych ogólnokształcących i zawodowych oraz szkół policealnych, nauczyciele szkół podstawowych klas VII–VIII.
Termin:
17 kwietnia 2023 (poniedziałek), godz. 15:00-18:00
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Tematem warsztatów organizowanych przez PCEN w Gdańsku we współpracy z Centrum Innowacyjnej Edukacji i Uniwersytetem Gdańskim jest zastosowanie narzędzi cyfrowych w procesie edukacji w połączeniu z koncepcją outdoor learning.
Podczas spotkania zostaną przedstawione m.in. innowacyjne narzędzia cyfrowe wspierające rozwój kompetencji miękkich u uczniów. Prezentowane rozwiązania powstały dzięki współpracy ekspertów TIK z krajów UE. Doświadczenia krajów UE, w których projekt jest realizowany, wskazują, że narzędzia te znacząco zwiększają motywację uczniów do nauki, wrasta również ich zaangażowanie w ten proces. Podczas warsztatów pojawią się również informacje dotyczące pozyskiwania funduszy unijnych.
Warsztaty poprowadzą ekspertki Centrum Innowacyjnej Edukacji:
dr Jule Hildmann, Uniwersytet Edynburski
(tłumaczenie konsekutywne z języka angielskiego)
Joanna Bochniarz
dyrektor generalna Centrum Innowacyjnej Edukacji
Warsztaty odbędą się w sali komputerowej Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, ul. J. Bażyńskiego 4,
(sala S 460).
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność na warsztatach.
Odniesienie do podstawy programowej: Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego i technikum: „Ważnym zadaniem szkoły jest przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. Nauczyciele wszystkich przedmiotów powinni stwarzać uczniom warunki do nabywania umiejętności wyszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz dokumentowania swojej pracy, z uwzględnieniem prawidłowej kompozycji tekstu i zasad jego organizacji, z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Do najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w trakcie kształcenia należąm.in.: – kreatywne rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki, w tym programowanie; – umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym dbałość o poszanowanie praw autorskich i bezpieczne poruszanie się w cyberprzestrzeni; – umiejętność samodzielnego docierania do informacji, dokonywania ich selekcji, syntezy oraz wartościowania, rzetelnego korzystania ze źródeł (…)”.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Prowadząca/y:

Joanna Bochniarz
dyrektor generalna Centrum Innowacyjnej Edukacji i współtwórczyni Forum Nowej Edukacji. Od 2004 roku jest autorką programów edukacyjnych skierowanych do środowisk szkolnych, biznesu, władz państwowych i regionalnych. Wcześniej prawniczka biznesu w międzynarodowej kancelarii prawnej (1994–2009). Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i ESADE Business School.

PhD Jule Hildmann
Uniwersytet Edynburski. Badaczka projektu FOLM, jej badania i nauczanie dotyczą korzyści płynących z obcowania z przyrodą dla rozwoju osobistego i społecznego oraz dobrego samopoczucia w ramach zrównoważonego rozwoju. Jule Hildmann ma kwalifikacje w zakresie edukacji formalnej i pozaformalnej, a także uczenia się na świeżym powietrzu i doradztwa.
Miejsce szkolenia:
ul. J. Bażyńskiego 4
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Jeżeli masz specjalne potrzeby związane z udziałem w szkoleniu, prosimy o ich zgłoszenie koordynatorowi. Dzięki temu odpowiednio przygotujemy miejsce spotkań stacjonarnych i zapewnimy Ci stosowny komfort pracy.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta, w przypadku sieci ankieta udostępniona jest na koniec pracy sieci),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (zaświadczenia o udziale w sieci wystawione są na koniec roku szkolnego)
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
25
Koordynator:

Tomasz Kąkol
wicedyrektor Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli, nauczyciel konsultant ds. kształcenia zawodowego
e-mail: tomasz.kakol@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 54