Profesjonalny doradca zawodowy w szkole. Jak osiągnąć REALny sukces. Naucz się pozytywnie wpływać na ludzi.

Adresaci:

doradcy zawodowi oraz pedagodzy, wychowawcy, nauczyciele i inni specjaliści prowadzący zajęcia z doradztwa zawodowego w szkołach (w klasach 7-8 szkół podstawowych; liceach, technikach, szkołach branżowych); koordynatorzy/ liderzy zespołów nauczycielskich; opiekunowie/ mentorzy nauczycieli rozpoczynjących pracę w zawodzie.

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Kurs „Jak odnieść REALny sukces” adresowany do nauczycieli pełniących rolę koordynatorów – liderów szkolnego doradztwa zawodowego, odpowiedzialnych za sukces doradztwa zawodowego, a w szczególności sukcesy uczniów, stojących przez wyborem dalszej drogi edukacyjnej czy zawodowej. Sukces rozumiany jest jako proces, polegający na nieustannym rozwijaniu mocnych stron i minimalizowaniu słabości, a także koncentrowaniu się na ludziach (uczniach) i najważniejszych aspektach życia. Rozwijając innych sprawiamy, że nasze sukcesy są warte znacznie więcej, niż gdybyśmy osiągnęli je sami.

Proces, zaproponowany w ramach programu szkoleniowego (8 sesji warsztatowych) pomoże uczestnikom w dążeniu do osiągnięcia REALnego sukcesu, dzięki poznaniu i zastosowaniu kluczowych zasad, od których zależy rozwój osobisty w następujących obszarach (REAL):

  • Relationships (Relacje). Będziesz lepiej rozumiał ludzi, kiedy poznasz fundamentalne zasady budowania relacji. Będziesz znacznie skuteczniej dodawał ludziom/uczniom wartości, pomagając im wykorzystać pełnię tkwiącego w nich potencjału.
  • Equipping (Wyposażanie). Będziesz umiał lepiej dostrzegać potencjał przywódczy w otaczających cię ludziach i budować na nim. Nauczysz się stosować zasady pracy zespołowej, które pomogą ci rozwijać innych ludzi/uczniów.
  • Attitude (Nastawienie). Dowiesz się, jak poprzez codzienne praktyki poprawić swoje nastawienie. Zrozumiesz, jaki duży wpływ na ciebie i innych ma twoje nastawienie. Dowiesz się, jak zmieniać swoje nastawienie do wyzwań, aby łatwiej je pokonywać.
  • Leadership (Przywództwo, Bycie Liderem). Dowiesz się, co pozwala skutecznym liderom utrzymać się na szczycie. Doprowadzisz innych tam, gdzie sam już byłeś, a nawet dalej. Zaczniesz coraz bardziej prowadzić ludzi sercem, a nie tylko umysłem.

 

Udział w warsztatach pozwoli rozwinąć kluczowe kompetencje, umiejętności przywódcze/ liderskie nauczycieli, niezbędne w koordynacji zadań doradztwa zawodowego i skutecznej realizacji zajęć z uczniami

 

Kurs podzielono na 8 sesji /interaktywnych warsztatów.

 [16 godzin = 8 warsztatów/spotkań online po 2 godziny dydaktyczne]

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

wymagane  90% obecności na szkoleniu online (7 z 8 spotkań).

Odniesienie do podstawy programowej: 

  • Rozporządzenie MEN z dnia 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz. U. poz. 325).   
  • Rozporządzenia MEN w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (tekst ujednolicony, Dz. U. z 2020 r. poz. 1280 oraz z 2022 r. poz. 1594)
  • Rozporządzenie MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. poz. 356, z 2018 r. poz. 1679, z 2021 r. poz. 1533 oraz z 2022 r. poz. 609 i 1717)
  • Rozporządzenie MEN z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia (Dz. U. poz. 467, z 2020 r. poz. 1248, z 2021 r. poz. 1537 oraz z 2022 r. poz. 622 i 1705)

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:

5. Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż.

6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.

Forma i czas trwania:

webinarium,  16 godz. dydaktycznych

Termin:

6 października 2023 (piątek) - 15 grudnia 2023 (piątek)

piątki: 6.10; 13.10; 20.10.; 3.11.; 10.11.; 17.11.; 01.12, 15.12 (8 spotkań x 60-90 min. online)

godz. 13:00-14:30

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  8. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). 
  9. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  10. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
  11. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  •  Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
    Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika  (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

30

Koordynator:

Grażyna Kurowska grafika

Grażyna Kurowska

Nauczyciel-konsultant. Konsultant wojewódzki ds. doradztwa zawodowego w szkołach

e-mail: grazyna.kurowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 27