Profilaktyka uzależnień, TIK i edukacja prawna: jak stacjonarnie i zdalnie zorganizować lekcję wychowawczą dla starszych uczniów na temat posiadania i używania środków odurzających i substancji psychoaktywnych

Adresaci:

nauczyciele klasy VII i VIII szkoły podstawowej i szkół ponadpodstawowych województwa pomorskiego

Termin:

18 marca 2021 (czwartek), godz. 16:00-17:30

Forma i czas trwania:

webinarium,  2 godz. dydaktyczne

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Celem webinarium jest dostarczenie nauczycielom uczniów klas VII i VIII oraz szkół ponadpodstawowych pomocy metodycznej w przeprowadzeniu lekcji wychowawczej – zarówno w formie stacjonarnej jak i zdalnej – na temat posiadania i używania środków odurzających i substancji psychoaktywnych, w kontekście obowiązujących przepisów prawa. Szkolenie łączyć będzie ze sobą elementy edukacji prawnej, profilaktyki uzależnień oraz wykorzystania wybranych narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnej. Zajęcia będą miały charakter warsztatowy, wymagający aktywnego uczestnictwa.   

Uczestnicy webinarium uzyskają zaświadczenie z udziału w nim, jak również otrzymają karty pracy dla uczniów oraz scenariusz lekcji wychowawczej wraz z dodatkowymi wskazówkami pozwalającymi na przeprowadzenie zajęć on-line.

Informujemy, że do otrzymania materiałów oraz zaświadczenia z udziału w webinarium, niezbędna jest obecność uczestnika wynosząca co najmniej 75 %. Jednocześnie informujemy, że obecność uczestników podczas webinarium jest weryfikowana przez program komputerowy. 

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:

4. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.

5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

Prowadząca/y:

Aleksandra Grzybowska grafika

Aleksandra Grzybowska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. matematyki (szkoły podstawowe)

Luiza Zgirska-Bądz

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

22

Koordynator:

Luiza Zgirska-Bądz