Projekt edukacyjny w kształceniu zawodowym

Adresaci:

nauczyciele teoretycznych przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu

Termin:

12 kwietnia 2021 (poniedziałek) - 19 kwietnia 2021 (poniedziałek)

12.04.2021 (I część) 14.00-15.30 – platforma ClickMeeting
19.04.2021 (III część) 14.00-15.30 – platforma ClickMeeting

Forma i czas trwania:

szkolenie,  6 godz. dydaktycznych

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Tematem warsztatów będzie zastosowanie metody projektu edukacyjnego na teoretycznych lub praktycznych zajęciach realizowanych w ramach kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego. Uczestnicy szkolenia rozwiną swoje umiejętności w zakresie stosowania tej metody w powiązaniu z efektami kształcenia i kryteriami ich weryfikacji zapisanymi w podstawach programowych dla wybranych zawodów szkolnictwa branżowego.

Szkolenie będzie się składało z trzech części:

– I część (2 godziny dydaktyczne) – webinarium dotyczące: ogólnych założeń pracy metodą projektu, roli nauczyciela jako konsultanta projektu wykonywanego przez uczniów, wykorzystania w projekcie zapisów podstawy programowej kształcenia w zawodach, wykorzystania aplikacji zdalnych do pracy metodą projektu (np. Trello) oraz sposobów prezentacji wyników, oceny i ewaluacji projektu;

– II część (2 godziny dydaktyczne) – praca własna uczestników: wykonanie zadania polegającego na opracowaniu koncepcji zajęć (scenariusza), które będą realizowane metodą projektu, według wskazań prowadzącego szkolenie;

– III część (2 godziny dydaktyczne) – webinarium: prezentacja i omówienie wykonanych przez uczestników zadań, omówienie rezultatów i podsumowanie warsztatów.

Szkolenie wyposaży uczestników w niezbędną wiedzę i umiejętności do organizowania pracy metodą projektu na zajęciach z przedmiotów zawodowych oraz wykorzystania w tym celu aplikacji do pracy zdalnej, tj. Trello. Ponadto uczestnicy rozwiną swoje kompetencje w zakresie analizowania podstawy programowej (efektów kształcenia, kryteriów ich weryfikacji oraz warunków i sposobów realizacji) pod kątem zaplanowania pracy metodą projektu edukacyjnego.

 

Podstawę programową stanowią:

-  „Ogólne cele i zadania kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego” wymienione w Załączniku 1 do rozporządzenia MEN z dnia 15 lutego 2019 r. w sprawie ogólnych celów i zadań kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego, (Dz. U. poz. 316 ze zm.);

- Cele kształcenia wymienione w pkt. 2 i 5, umiejętności wymienione w pkt. 6 i 8 zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla technikum (Załącznik 1 do rozporządzenia MEN z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia, (Dz. U. poz. 467, ze zm.);

-  Efekty kształcenia wymienione w podstawach programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego zawartych z rozporządzeniu MEN z dnia 16 maja 2019 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego  oraz dodatkowych umiejętności zawodowych w zakresie wybranych zawodów szkolnictwa branżowego (Dz. U. poz. 991, ze zm.).

 

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:

1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.

2. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych.

4. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.

Prowadząca/y:

Tomasz Kąkol grafika

Tomasz Kąkol

wicedyrektor PCEN – nauczyciel konsultant ds. kształcenia zawodowego

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting,

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

on-line – praca własna uczestników

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

Inne uwagi:

Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność podczas minimum 60% czasu obu zaplanowanych webinariów (część I i III szkolenia) oraz wykonanie zadania według wskazań prowadzącego szkolenie.

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

41

Koordynator:

Tomasz Kąkol

wicedyrektor Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli, nauczyciel konsultant ds. kształcenia zawodowego

e-mail: tomasz.kakol@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 54