Przywództwo a zarządzanie. Mamy wybór – świadomy przywódca edukacyjny

Adresaci:

dyrektorzy, wicedyrektorzy, w szczególności  dyrektorzy po raz pierwszy rozpoczynający pracę na stanowisku zainteresowani nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek oświatowych  woj. pomorskiego.

Termin:

21 lutego 2024 (środa) - 21 marca 2024 (czwartek)

1. 21.02.2024 środa godz. 15.00 – 16.30 2h
Przywództwo a zarządzanie – style kierowania

2. 24.02.2024 sobota  godz. 10.00 – 13.00  3h
Przywództwo edukacyjne w czasach (do) BANI – wyzwania dla dyrektora – 1 h

Procesy edukacyjne w centrum uwagi dyrektora szkoły -2 h

3. 16.03. 2024 r. godz. 10.00 – 13.00 (sobota) 3 h ( w tym 1 h konsultacji)

Ocenianie w nowej rzeczywistości szkolnej

Samodoskonalenia/praca własna 2 h

4. 21.03.2023 r. – termin zakończenia cyklu spotkań

Forma i czas trwania:

szkolenie e-learning,  10 godz. dydaktycznych

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Tematyką cyklu spotkań są zagadnienia związane z podniesieniem kompetencji zawodowych dyrektorów z zakresu zarządzania szkołą / placówka oświatową, w szczególności z obszaru przywództwa edukacyjnego.

Obejmuje on:

  • zarządzanie a przywództwo – style,
  • przywództwo edukacyjne w czasach (do) BANI – wyzwania dla dyrektora szkoły – świadomy przywódca,
  • procesy edukacyjne w centrum uwagi dyrektora szkoły,
  • ocenianie w nowej rzeczywistości szkolnej – potrzebujemy nowych narzędzi pomiaru dydaktycznego.

Jaki styl przywództwa edukacyjnego jest najlepszy w dzisiejszym, tak szybko zmieniającym się świecie?

W jaki sposób edukacja może przybliżyć się do świata rynku pracy/biznesu? Co oznacza akronim BANI – będący nazwą najnowszego modelu zarządzania? Co wiemy o teoriach przywództwa o nazwach VUCA, SPAM. Jak możemy organizować procesy edukacyjne, aby poprawiać ich efektywność? Czy możliwe są sposoby oceniania osiągnięć uczniów w innej odsłonie – uczniowie są ważni, a ocenianie jest trudne (najnowsze spojrzenie na ocenianie)? Rekomendacje: co mówią międzynarodowe raporty dot. oceniania osiągnięć uczniów i pomiaru?

Nad tymi i innymi pytaniami pochylimy się podczas cyklu obejmującego szkolenia, webinaria, samodoskonalenie i konsultacje online z prowadzącą. Trwa on od 21 lutego do 21 marca 2024 r. Zorganizowany jest dla wybranej 15-osobowej grupy dyrektorów. O udziale w cyklu decyduje kolejność rejestracji.

Tematyka spotkań to:

  • Przywództwo a zarządzanie – style kierowania – 2 h webinarium
  • Przywództwo edukacyjne w czasach (do) BANI – wyzwania dla dyrektora – 1 h szkolenie online
  • Procesy edukacyjne w centrum uwagi dyrektora – 2 h webinarium
  • Ocenianie w nowej rzeczywistości szkolnej – 2 h webinarium
  • Indywidualne/zbiorowe konsultacje z prowadzącym tylko dla uczestników cyklu – 1 h online
  • Samodoskonalenie / praca własna – 2 h

 

Korzyści dla uczestnika – co daje udział w cyklu spotkań?

Każdy uczestnik kończący 10-godzinny cykl wzmocni swoje kompetencje przywódcze i otrzyma:

  • bezpłatny pakiet praktycznych, niezbędnych na swoim stanowisku, opracowań: miniporadniki, pigułki wiedzy;
  • dostęp do artykułów powiązanych z tematyką spotkań;
  • dostęp do wspólnego/indywidualnego notatnika (Jamboard) online w chmurze;
  • możliwość konsultacji z osobą prowadzącą (online i offline);
  • możliwość udziału w sesji pytań i odpowiedzi na żywo podczas trwania spotkania – online.

 

Aby wziąć udział w całym cyklu, wystarczy się zarejestrować tylko na pierwsze szkolenie.

Na kolejne spotkania otrzymacie Państwo powiadomienia od koordynatora formy.

 

Udział w webinarium, szkoleniach jest obowiązkowy.

Dla chętnych:

– konsultacje online/stacjonarnie,

– samodoskonalenie / praca własna.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

Szkolenia i webinaria (obecność przez  min. 80% czasu trwania).

Odniesienie do podstawy programowej: 

wdrażanie ZSK 2030 (Zintegrowana Strategia Umiejętności)

Załącznik do uchwały nr 195/2020 Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2020

Obszar oddziaływania II: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry zarządzające, w szczególności:

Działanie: 5.3;5.4;5.6

Obszar oddziaływania III: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry uczące, w szczególności:

Działanie: 6.2; 6.4

Działanie: 8.3

Umiejętności zawodowe – zdolność wykorzystania wiedzy z określonej branży/dziedziny oraz nabytych sprawności do wykonywania określonych i specyficznych dla danej profesji działań.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:

3. Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.

6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.

7. Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.

8. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.

9. Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

Prowadząca/y:

Jolanta Kijakowska grafika

Jolanta Kijakowska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

17

Koordynator:

Jolanta Kijakowska

nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

e-mail: jolanta.kijakowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 56