Rola i zadania opiekuna stażu w procesie awansu zawodowego nauczyciela

Adresaci:

nauczyciele województwa pomorskiego pełniący funkcję opiekuna stażu

Termin:

6 maja 2021 (czwartek), godz. 14:00-15:30

Forma i czas trwania:

webinarium,  2 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Każdy awansujący nauczyciel stażysta lub nauczyciel kontraktowy powinien mieć osobistego przewodnika, który będzie go wspierał. Rolę takiego przewodnika pełni, przydzielony przez dyrektora, osobisty opiekun stażu. Jak wskazuje raport z kontroli NIK „Przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela”, nie wszyscy nauczyciele stażyści i kontraktowi otrzymują odpowiednie merytoryczne wsparcie ze strony opiekunów. Z uwagi na powyższe wystosowany został postulat, by osoby przydzielane do pełnienia roli opiekuna stażu nie tylko wykazywały się istotnymi osiągnięciami zawodowymi, lecz również ukończyły formy doskonalenia z zakresu kierowania rozwojem zawodowym nauczyciela.

Niniejsze webinarium wychodzi naprzeciw tej potrzebie i ma na celu wsparcie nauczycieli w tej roli. Uczestnicy zapoznają się z obowiązkami opiekuna stażu, określonymi przepisami prawa, przypadkami, w jakich może dojść do zmiany opiekuna, a także − w związku ze zbliżającym się terminem składania przez opiekunów projektu oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu – związanymi z tym zagadnieniami.

Aby wyjść naprzeciw potrzebom uczestników, nauczyciele zapisujący się na webinarium proszeni są o wcześniejsze przesyłanie na adres mailowy koordynatora: luiza.zgirska-badz@cen.gda.pl pytań dotyczących tematu doskonalenia, które chcieliby, aby zostały wyjaśnione.

 

 

Prowadząca/y:

Jolanta Kijakowska grafika

Jolanta Kijakowska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

Luiza Zgirska-Bądz

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

Inne uwagi:

Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność podczas minimum 80% czasu trwania spotkania. 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

62

Koordynator:

Luiza Zgirska-Bądz