Rola i zadania opiekuna stażu w procesie awansu zawodowego nauczyciela – projekt oceny dorobku zawodowego

Adresaci:

dyrektorzy, wicedyrektorzy wszystkich typów szkół i placówek oświatowych, dyrektorzy po raz pierwszy rozpoczynający pracę na stanowisku, opiekunowie stażystów i nauczycieli kontraktowych, zainteresowani nauczyciele.

Termin:

2 kwietnia 2022 (sobota), godz. 11:30-13:00

Forma i czas trwania:

szkolenie,  2 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Początek pracy w szkole to trudne wyzwanie dla nowego nauczyciela. W jaki sposób dyrektor, a przede wszystkim opiekun stażu, powinien wspierać nauczycieli w rozwoju zawodowym? Jakie są zadania opiekuna i w jaki sposób określić zasady współpracy z nauczycielem stażystą/kontraktowym? Jest to druga część szkolenia z cyklu Zadania opiekuna stażu. Poruszymy w niej m.in. zagadnienia dotyczące opracowania efektów pracy dla szkoły i nauczyciela, zadań zawartych w sprawozdaniu z planu rozwoju zawodowego nauczyciela oraz ich realizacji, zadań dyrektora i opiekuna stażu po zakończeniu stażu nauczyciela. Skupimy się także na opracowaniu projektu oceny dorobku zawodowego.
 

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność podczas minimum 80% czasu trwania spotkania, aktywność uczestników.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Wdrażanie ZSK 2030 (Zintegrowana Strategia Umiejętności)
Załącznik do uchwały nr 195/2020 Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2020 r.
Obszar oddziaływania II: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry zarządzające, w szczególności:
Działanie: 4.1; elementy 4.2. i 5
Obszar oddziaływania III: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry uczące, w szczególności:
Działanie: 6; element 7
Działanie: 8.2, 8.3; 8.4
Umiejętności zawodowe – zdolność wykorzystania wiedzy z określonej branży/dziedziny oraz nabytych sprawności do wykonywania określonych i specyficznych dla danej profesji działań.
 

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:

5. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.

7. Rozwijanie umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

8. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

Prowadząca/y:

Jolanta Kijakowska grafika

Jolanta Kijakowska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

57

Koordynator:

Jolanta Kijakowska

nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

e-mail: jolanta.kijakowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 56