Rola metody odkrywania w edukacji matematycznej na poziomie szkoły podstawowej

Adresaci:

nauczyciele ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych woj. pomorskiego.

Termin:

18 września 2024 (środa), godz. 16:30-18:05

Forma i czas trwania:

szkolenie,  2 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

W nauczaniu istotne jest, żeby podstawowe pojęcia i własności zostały przez ucznia odkryte przy użyciu działań manualnych czy też rozważań abstrakcyjnych. Dlatego podczas warsztatu wszyscy uczestnicy zamienią się w odkrywców poszukujących odpowiedzi na niebanalne pytania, m.in.: czy można zrobić sześcienną bańkę?

Głównym celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze specyfiką rozumowania uczniów w szkole podstawowej. Cel szczegółowy to zapoznanie ze sposobami wprowadzania pojęć matematycznych poprzez zintensyfikowanie aktywności uczniów w czasie lekcji matematyki.

Uczestnik zaznajomi się z przykładowymi problemami prowadzącymi do samodzielnego odkrywania przez uczniów zagadnień z matematyki oraz otrzyma scenariusze zawierające przykłady stosowania metody odkrywania w nauczaniu matematyki.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność na szkoleniu.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

Prowadząca/y:

dr Elżbieta Mrożek

Miejsce szkolenia:

Gdańsk PCEN – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, al. gen. J. Hallera 14, Gdańsk (sala nr 316)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Jeżeli masz specjalne potrzeby związane z udziałem w szkoleniu, prosimy o ich zgłoszenie koordynatorowi. Dzięki temu odpowiednio przygotujemy miejsce spotkań stacjonarnych i zapewnimy Ci stosowny komfort pracy.   
  7. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  8. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta, w przypadku sieci ankieta udostępniona jest na koniec pracy sieci),
  • materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (zaświadczenia o udziale w sieci wystawione są na koniec roku szkolnego)

 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

37

Koordynator:

dr Beata Kuna grafika

dr Beata Kuna

Nauczyciel-konsultant ds. matematyki

e-mail: beata.kuna@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 62