Rozwój kompetencji społecznych uczniów w zakresie rozwiązywania konfliktów
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele wychowawcy, psychologowie szkolni, pedagodzy szkolni.
Termin:
21 kwietnia 2022 (czwartek), godz. 11:30-13:45
Forma i czas trwania:
Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.
O szkoleniu / programie:
W ramach warsztatów omówiona zostanie rola ucznia w procesie rozwiązywania sporów.
Podczas spotkania nauczyciele dowiedzą się, jak zorganizować szkolenie dla uczniów (w tym wstępne szkolenie dla mediatorów rówieśniczych); zostanie zaprezentowany, zgodnie z przepisami prawa, harmonogram szkoleń mediatorów rówieśniczych wraz z omówieniem modułów.
Nauczyciele podczas warsztatów nauczą się przygotowywać program szkoleniowy, pamiętając o tym, by korzystać z kompetencji nauczycieli zatrudnionych w placówce. Dodatkowo będą potrafili skorzystać z pomocy instytucji zewnętrznych w trakcie realizacji założeń takiego szkolenia.
Ponadto omówiony zostanie proces rekrutacji uczniów na mediatorów, dzięki któremu uda się wyłonić kandydatów realizujących mediacje w sposób sprawny i skuteczny. Wskazane zostaną również narzędzia, które będzie można wykorzystać w tym procesie.
Po zakończeniu warsztatów uczestnicy otrzymają gotowy plan szkolenia uczniów wraz z proponowanymi modyfikacjami – w zależności od rodzaju placówki – a także listę podmiotów, które będą mogły bezpłatnie wspierać szkoły podczas szkoleń, w ramach projektów.
Warunki uzyskania zaświadczenia: uczestnictwo przez minimum 80% czasu trwania webinarium.
Odniesienie do podstawy programowej: webinarium poszerza kwalifikacje wychowawców, psychologów i pedagogów w zakresie rozwiązywania konfliktów. Pomoże ono zwiększyć zaangażowanie wśród uczniów w proces rozwiązywania sporów.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Prowadząca/y:
dr Andrzej Michalik
adiunkt w Pomorskiej Szkole Wyższej w Starogardzie Gdańskim; nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół nr 1 im. Stanisława Staszica w Kwidzynie; zainteresowania naukowe: edukacja obywatelska, działalność organizacji pozarządowych i bezpieczeństwo socjalne.
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
50
Koordynator:

Piotr Zubowicz
starszy specjalista ds. organizowania doskonalenia
e-mail: piotr.zubowicz@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 61