Skuteczne zdziwienie. Wyzwalająca myślenie nauka czytania
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele przedszkoli.
Termin:
18 maja 2022 (środa), godz. 15:30-16:15
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Celem webinarium jest zapoznanie z przygotowanym przez zespół pracowników Uniwersytetu Łódzkiego Wydziału Nauk o Wychowaniu innowacyjnym projektem do nauki czytania i pisania dla dzieci w wieku przedszkolnym. Projekt „Skuteczne zdziwienie. Nauka czytania wyzwalająca myślenie” zachęca dzieci do intuicyjnego rozpoznawania obrazów dźwiękowych głoski i graficznych litery. Włącza w proces czytania całe bogactwo dziecięcych doświadczeń, emocji, wrażeń zmysłowych.
Zobacz: https://youtu.be/nZak4wCTk_4
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność podczas minimum 80% czasu trwania spotkania.
Odniesienie do podstawy programowej: nauczyciele, organizując zajęcia kierowane, biorą pod uwagę możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania swoich stanów emocjonalnych, komunikacji oraz chęci zabawy. Wykorzystują każdą naturalnie pojawiającą się sytuację edukacyjną prowadzącą do osiągnięcia dojrzałości szkolnej. Sytuacje edukacyjne wywołane np. oczekiwaniem poznania liter skutkują zabawami w ich rozpoznawaniu. Jeżeli dzieci w sposób naturalny są zainteresowane zabawami prowadzącymi do ćwiczeń czynności złożonych, takich jak liczenie, czytanie, a nawet pisanie, nauczyciel przygotowuje dzieci do wykonywania tychże czynności zgodnie z fizjologią i naturą pojawiania się tychże procesów.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Prowadząca/y:
dr hab. Monika Wiśniewska-Kin, prof. UŁ
pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Łódzkiego. Od początku drogi naukowej jasno określała swoje zainteresowania badawcze w obszarze pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, koncentrując się na problematyce mowy i myślenia dzieci. Autorka koncepcji innowacyjnego modelu nauki czytania i pisania dla dzieci w wieku przedszkolnym Skuteczne zdziwienie. Wyzwalająca myślenie nauka czytania i pisania. Na jej dorobek naukowy składają się liczne artykuły oraz siedem prac zwartych. Za swoją działalność naukową otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia
mgr Weronika Kisiel
pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Łódzkiego. Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, odpowiedzialny za wdrożenie projektu Skuteczne zdziwienie. Wyzwalająca myślenie nauka czytania i pisania. Współzałożyciel strony Fb Dydaktyka w Łodzi. Członek społeczności nauczycielskiej Superbelfrzy Mini
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
95
Koordynator:

Joanna Aleksandrowicz
specjalista ds. edukacji wczesnej
e-mail: joanna.aleksandrowicz@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 20
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Wczesna edukacja