Spacer edukacyjny jako forma wspomagania

Adresaci:

dyrektorzy, wicedyrektorzy i zainteresowani nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek oświatowych z woj. pomorskiego.

Termin:

26 stycznia 2022 (środa) - 2 lutego 2022 (środa)

2 godz. webinarium online, 4 godz. praca własna offline

webinarium: 26. stycznia 2022 r. godz. 15.00–16.30

do 2. lutego 2022  r. wykonanie pracy własnej

Forma i czas trwania:

szkolenie,  6 godz. dydaktycznych

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Celem spotkania jest poznanie spaceru edukacyjnego jako metody doskonalenia procesu nauczania w szkole/placówce. Jest to narzędzie pozwalające na poznanie szkoły
i działających w niej schematów uczenia się i nauczania. Na podstawie zaobserwowanych wzorców uczestnicy, nauczyciele danej szkoły, będą mogli określić obszary, które są na wysokim poziomie, a także te wymagające dalszej pracy. Spacer jest narzędziem wyznaczającym kierunek rozwoju danej szkoły. Uczestnicy będą mieli okazję poznać i częściowo wypracować przykładowy arkusz obserwacji wybranego obszaru spaceru edukacyjnego i stworzyć własne przykładowe arkusze, znajdą również czas na refleksję nad wykorzystaniem wniosków do doskonalenia procesu nauczania / uczenia się.

UWAGA! Spacer nie służy ocenie, lecz jest wspólnym uczeniem się z korzyścią dla szkoły/placówki oświatowej (uczniów i nauczycieli) oraz podnoszeniem jakości procesów edukacyjnych.

 

Szkolenie składa się z dwóch części:

– I. jest realizowana w formie zdalnej (2 godziny dydaktyczne), podczas której uczestnicy zapoznają się z zasadami wprowadzania spaceru edukacyjnego w szkole/placówce oświatowej,

– II. to praca własna uczestnika szkolenia (4 godziny dydaktyczne), polegająca na wykonaniu zadania według wskazań prowadzącego szkolenie.

Dodatkowo w wyznaczonym terminie, przed zakończeniem szkolenia, możliwe jest spotkanie z prowadzącym w formie konsultacji online.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność na szkoleniu (min. 80% czasu jego trwania), aktywność uczestników, przesłanie do koordynatora formy, w ustalonym terminie, pracy własnej.

Odniesienie do podstawy programowej: 

wdrażanie ZSK 2030 (Zintegrowana Strategia Umiejętności)

Załącznik do uchwały nr 195/2020 Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2020

Obszar oddziaływania II: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry zarządzające, w szczególności:

Działanie: 5.3;5.4;5.6

Obszar oddziaływania III: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry uczące, w szczególności:

Działanie: 6.2; 6.4

Działanie: 8.3

Umiejętności zawodowe – zdolność wykorzystania wiedzy z określonej branży/dziedziny oraz nabytych sprawności do wykonywania określonych i specyficznych dla danej profesji działań.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:

5. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.

Prowadząca/y:

Jolanta Kijakowska grafika

Jolanta Kijakowska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting,

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

on-line – praca własna uczestników

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

15

Koordynator:

Jolanta Kijakowska

nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

e-mail: jolanta.kijakowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 56