Specyficzne trudności w uczeniu się w świetle najnowszych badań – seminarium szkoleniowe organizowane we współpracy z Polskim Towarzystwem Dysleksji

Specyficzne trudności w uczeniu się w świetle najnowszych badań – seminarium szkoleniowe organizowane we współpracy z Polskim Towarzystwem Dysleksji

Adresaci:

pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele wczesnej edukacji, nauczyciele języka polskiego, terapeuci pedagogiczni i logopedzi.

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Po kilku latach wracamy do dobrej współpracy z Polskim Towarzystwem Dysleksji. Zapraszamy na seminarium poświęcone specyficznym trudnościom w uczeniu się w świetle najnowszych badań.

Program Seminarium
 

  rejestracja uczestników; powitalna kawa
11.00   

powitanie uczestników

Ewa Furche – dyrektor Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku

Ewa Jakacka – przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji

11.10  

Dysleksja w świetle najnowszych badań naukowych

dr hab. Marta Łockiewicz, prof. UG – psycholog, autorka wielu publikacji naukowych badających różne obszary związane z funkcjonowaniem człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań językowych

12.40   przerwa kawowa
13.00  

Dyskalkulia u osób z FAS, MPD, epilepsją i chorobami metabolicznymi

dr Anna Walerzak-Więckowska – psycholog, pedagog terapeuta, oligofrenopedagog, specjalista w diagnozie i terapii uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki

14.00 zakończenie seminarium

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność przez minimum 80% czasu trwania spotkania.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Preambuła podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej:

Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:

6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.

Prowadząca/y:

dr Anna Walerzak-Więckowska

psycholog, pedagog terapeuta, oligofrenopedagog, specjalista w diagnozie i terapii uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki.

dr hab. Marta Łockiewicz

prof. UG – psycholog, autorka wielu publikacji naukowych badających różne obszary związane z funkcjonowaniem człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań językowych.

Forma i czas trwania:

seminarium,  4 godz. dydaktyczne

Termin:

13 marca 2024 (środa), godz. 11:00-14:00

Miejsce szkolenia:

Gdańsk PCEN – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, al. gen. J. Hallera 14, Gdańsk (sala nr 318)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  7. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.

 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

104

Koordynator:

Sylwia Kilanowska-Męczykowska grafika

Sylwia Kilanowska-Męczykowska

nauczyciel konsultant ds. języka polskiego i pracy z uczniami z doświadczeniem migracji

e-mail: sylwia.kilanowska-meczykowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 01