Spotkanie przy parującej herbacie, czyli o edukacji klimatycznej
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciele szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych przedmiotów: geografia, biologia i in.
Termin:
20 lutego 2023 (poniedziałek), godz. 16:00-17:30
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Spotkanie dotyczyć będzie potrzeb nauczycieli w kontekście zmian klimatycznych i innych katastrof. Porozmawiamy o pochodzeniu nauczycielskich zainteresowań w zakresie edukacji klimatycznej, ich szkolnej realizacji i prawdziwych pytaniach, których nie zadajemy w nauczaniu, gdy sami nie znamy odpowiedzi.
Omówienie tych problemów odbędzie się na przykładzie żywiołu wody w różnych stanach skupienia – dlatego przyda się herbata.
Dr Piotr Kowzan, pedagog krytyczny, pracownik Instytutu Pedagogiki UG, wieloletni badacz procesów uczenia się w ruchach społecznych, w tym ruchach klimatycznych, poprowadzi webinar na postawie swojego artykułu pn. From activism, through academia into deep adaptation: an autophenomenography of water.opublikowanego ostatnio w „Australian Journal of Adult Learning”.
Warunki uzyskania zaświadczenia: uczestnictwo przez min. 80% czasu trwania webinarium.
Odniesienie do podstawy programowej: do zadań edukacji wczesnoszkolnej należy: – organizacja zajęć: wspierających dostrzeganie środowiska przyrodniczego i jego eksplorację, – możliwość poznania wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego, – poznanie wartości i norm, których źródłem jest zdrowy ekosystem, oraz zachowań wynikających z tych wartości, a także odkrycia przez dziecko siebie jako istotnego integralnego podmiotu tego środowiska. Geografia: SP IV–VIII Identyfikowanie współzależności między elementami środowiska przyrodniczego i społeczno-gospodarczego oraz związków i zależności w środowisku geograficznym w skali lokalnej, regionalnej i globalnej. Geografia Liceum/Technikum Ocenianie oraz wartościowania zjawisk i procesów geograficznych, formułowanie twierdzeń o prawidłowościach, dokonywanie uogólnień i prognozowanie.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Prowadząca/y:
dr Piotr Kowzan
pedagog krytyczny, pracownik Instytutu Pedagogiki UG, wieloletni badacz procesów uczenia się w ruchach społecznych, w tym ruchach klimatycznych
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
50
Koordynator:

Piotr Zubowicz
starszy specjalista ds. organizowania doskonalenia
e-mail: piotr.zubowicz@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 61