Sprawiedliwość naprawcza jako narzędzie do odbudowania relacji pomiędzy stronami konfliktu w środowisku wielokulturowym. Z cyklu „Praktyka antydyskryminacji w szkole”

Adresaci:

pedagodzy szkolni, psychologowie szkolni, wychowawcy, nauczyciele wszystkich przedmiotów.

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Proponujemy Państwu cykl szkoleniowy „Praktyka antydyskryminacji w szkole”. Jego celem jest zbudowanie wśród nauczycieli – i w konsekwencji u uczniów – kompetencji rozpoznawania w szkole konfliktów oraz ich zapobiegania i rozwiązywania. Podczas tego spotkania (w formie zdalnej) zostaną przedstawione zagadnienia dotyczące wykorzystania w klasie metod rozwiazywania konfliktów szkolnych z wykorzystaniem elementów sprawiedliwości naprawczej. Po ich omówieniu nastąpi praca warsztatowa; pojawią się gry symulacyjne oraz edukacyjne. Podczas zajęć będą także wprowadzone oraz ćwiczone elementy mediacji oraz edukacji międzykulturowej. Po wykładowej części webinarium przewidziana jest seria pytań i odpowiedzi.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

uczestnictwo przez min. 80% czasu trwania webinarium.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Podstawa programowa kształcenia ogólnego w klasach IV–VIII SP. Kształcenie ogólne w szkole podstawowej ma na celu:

  • rozwiązywanie problemów, również z wykorzystaniem technik mediacyjnych.

Podstawa programowa kształcenia ogólnego w szkołach ponadgimnazjalnych:

  • rozwijanie wrażliwości społecznej, moralnej i estetycznej.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:

2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.

Prowadząca/y:

dr Michalina Hładun

dr nauk społecznych w zakresie pedagogiki, nauczyciel/wychowawca w szkołach w Prószkowie, Opolu i Gdańsku, trener z doświadczeniem w realizacji projektów edukacyjnych, autorka publikacji naukowych w dyscyplinie pedagogiki. Ukończone studia magisterskie: Uniwersytet Opolski, kierunek: Pedagogika Opiekuńczo- Wychowawcza, 2016. Ukończone kursy specjalistyczne: Szkoła Animatorów Profilaktyki, instytucja organizująca: Towarzystwo Profilaktyki Środowiskowej „MROWISKO”. Studia kompetencyjne „Klimat i Środowisko” w Studium Obywatelskim im. Pawła Adamowicza, instytucja organizująca: Fundacja Gdańska. Szkoła liderów społecznych I–go i II– go stopnia, instytucja organizująca: Collegium Nobilium Opoliense.

Forma i czas trwania:

szkolenie,  3 godz. dydaktyczne

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

Termin:

25 marca 2024 (poniedziałek), godz. 18:00-20:15

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  8. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). 
  9. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  10. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
  11. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  •  Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
    Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika  (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

50

Koordynator:

Piotr Zubowicz grafika

Piotr Zubowicz

starszy specjalista ds. organizowania doskonalenia

e-mail: piotr.zubowicz@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 61