Standardy oceny funkcjonalnej dziecka w spektrum autyzmu w wieku przedszkolnym i szkolnym
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych województwa pomorskiego.
Termin:
16 marca 2023 (czwartek), godz. 16:00-17:00
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Podczas wykładu omówione zostaną aktualne trendy w definiowaniu spektrum autyzmu (ujęcie kliniczne/medyczne vs. koncepcja neuroróżnorodności), a także wyzwania związane z wspieraniem dzieci w spektrum autyzmu w placówkach przedszkolnych i szkolnych wynikające m.in. ze zróżnicowania tej populacji, jej wielkości oraz ograniczonych zasobów w systemie edukacji. Przedstawiona zostanie lista najważniejszych standardów, jakie powinny być uwzględniane w diagnozie funkcjonalnej uczniów w spektrum autyzmu.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez minimum 80% czasu trwania szkolenia.
Odniesienie do podstawy programowej: podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum: „Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości. Uczniom z niepełnosprawnościami, w tym uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, nauczanie dostosowuje się do ich możliwości psychofizycznych oraz tempa uczenia się. Wybór form indywidualizacji nauczania powinien wynikać z rozpoznania potencjału każdego ucznia. Uczniom z niepełnosprawnościami szkoła zapewnia optymalne warunki pracy”.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Prowadząca/y:
prof. Ewa Pisula
kierownik Katedry Psychologii Zdrowia i Rehabilitacji Uniwersytetu Warszawskiego, członek Rady Upowszechniania Nauki Polskiej Akademii Nauk.
Główne obszary jej działalności naukowej to zaburzenia rozwoju, autystyczne spektrum zaburzeń, rodzina z dzieckiem z zaburzeniami rozwoju lub niepełnosprawnością, stres u dzieci i młodzieży.
Jest autorką licznych artykułów w czasopismach naukowych, m.in. w „Journal of Autism and Developmental Disorders”, „Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities”, „Journal of Intellectual Disability Research”, „School Psychology International”, „Acta Neurobiologiae Experimentalis”, „The Cleft Palate Craniofacial Journal”, „PLOS One”.
A także kierownikiem projektów badawczych:
1) Funkcjonowanie psychospołeczne wysokofunkcjonujących dziewcząt i kobiet z autyzmem lub zespołem Aspergera.
2) Hipoteza szerokiego fenotypu autyzmu. Próba weryfikacji poprzez analizę funkcji wykonawczych u rodzeństwa dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
3) Adaptacja i walidacja polskiej wersji ADOS-2 i ADI-R – narzędzi służących do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu i monitorowania postępów w terapii osób nimi dotkniętych – dla celów standaryzacji procesu diagnostycznego.
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
100
Koordynator:

Łukasz Franków
nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
e-mail: lukasz.frankow@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 17