Strefy regulacji jako ważny element w pracy wychowawczej nauczyciela języka obcego
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele języków obcych nowożytnych ze wszystkich etapów edukacyjnych
Termin:
6 kwietnia 2022 (środa), godz. 17:30-19:00
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Podczas szkolenia uczestnicy poznają teorię trójdzielnego mózgu w kontekście stref regulacji. Dowiedzą się, czym są strefy regulacji, a także będą potrafili rozpoznać, w jakiej strefie regulacji znajduje się uczeń. Poznają metody pomocy uczniowi znajdującemu się w strefie czerwonej lub niebieskiej, które nie służą uczeniu się. Będą wiedzieli, jak mogą zadbać o siebie i swój dobrostan emocjonalny, aby jak najdłużej korzystać z zielonej strefy. Uczestnicy będą mieli okazję do refleksji, dlaczego warto poszerzać swoją zieloną strefę oraz co oznacza dostępność emocjonalna nauczyciela i dlaczego jest tak ważna dla procesu edukacyjnego.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez co najmniej 80% czasu trwania webinarium.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Prowadząca/y:

Marzena Jasińska
trener, edukator, coach i doradca zawodowy. Od lat pracuje jako trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, trener Family lab Polska oraz trener FRIS- style myślenia i działania Zajmuje się szkoleniami i treningami z umiejętności wychowawczych, umiejętności miękkich dla nauczycieli i rodziców. Prowadzi również konsultacje indywidulane i porady wychowawcze w Gabinecie Pomocy Rodzinie- Familia w Gdańsku. Pracuje w duchu filozofii Jesper Juula, terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu oraz rodzicielstwa bliskości. Jest ambasadorką projektu Uważna Szkoła, a także realizatorką pilotażowego programu Czas na Uważność. Pisze artykuły do portalu Librus Rodzina i Librus Szkoła. Współpracowała z Akademią Humanistyczno-Ekonomiczną prowadząc zajęcia dla studentów pedagogiki, z zakresu: umiejętności komunikacyjnych w pracy nauczyciela, negocjacji, kontaktu w sytuacji pomagania, doradztwa zawodowego. Współpracowała z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, w ramach współpracy szkoliła rady pedagogiczne w obszarze zaburzeń zachowania, prowokacyjnych zachowań uczniów, konstruktywnej konfrontacji, rozwiązywania konfliktów, szkolnej interwencji profilaktycznej. We współpracy z ORE szkoliła w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym, kompleksowym wspomaganiu szkół”. Dla ORE prowadziła szkolenia dla konsultantów Centralnych Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli w ramach projektu – Wspomaganie rozwoju szkól z uwzględnieniem technik coachingowych, szkolenia dla pracowników poradni psychologiczno- pedagogicznych oraz bibliotek pedagogicznych pt. Metody stosowane w procesowym wspomaganiu- coaching, superwizja, mentoring. Podstawy andragogiki. Ekspert w ogólnopolskich sieciach wspomagania dla nauczycieli w zakresie coachingu oraz pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Koordynator sieci problemowej dla psychologów i pedagogów szkolnych pt. „Coaching w pracy nauczyciela”. Od lat ekspert współpracujący z Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, gdzie prowadzi szkolenia dla nauczycieli z województwa pomorskiego.
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
95
Koordynator:

Małgorzata Bukowska-Ulatowska
nauczyciel konsultant ds.edukacji j. obcych, koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland
e-mail: malgorzata.bukowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 43
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Języki obce nowożytne