Superwizja w pracy nauczyciela bibliotekarza
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
Specjaliści szkolni, zainteresowani nauczyciele bibliotekarze – wszystkie etapy edukacyjne.
O szkoleniu / programie:
Superwizja* jest zespołowym spojrzeniem na indywidualne sytuacje problemowe w pomocy pedagogiczno-psychologicznej. Ogólna tematyka szkolenia dotyczy pracy z trudnym uczniem w szkole. Celem spotkania superwizyjnego jest psychopedagogiczna analiza przypadku lub pewnej sytuacji problemowej, z którą spotyka się w swojej pracy nauczyciel bibliotekarz.
* Metoda ta polega na przetwarzaniu własnego doświadczenia zawodowego poprzez refleksję osobistą lub grupy nad przedstawioną sytuacją problemową, wyciagnięciu wniosków oraz zaprojektowaniu zmian sytuacji problemowej. Superwizja umożliwia wzbogacanie kompetencji w zawodach polegających na pracy z ludźmi, dlatego stanowi znakomite narzędzie w pracy edukacyjnej, wychowawczej i profilaktycznej, przydatne dla każdego nauczyciela. Głównym zadaniem superwizji jest uczenie analizowania i poszukiwania rozwiązań dla zastanych sytuacji.
Warunki uzyskania zaświadczenia: zgodnie z programem szkolenia.
Odniesienie do podstawy programowej: Szkolenie koresponduje z zapisami preambuły podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej dotyczącymi dbałości szkoły o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia, w tym stwarzanie uczniom bezpiecznych warunków oraz przyjaznej atmosfery.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
Prowadząca/y:
Marzena Kozłowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. pedagogiki
Forma i czas trwania:
Termin:
2 października 2024 (środa), godz. 10:00-12:30
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
11
Koordynator:
Beata Symbor
nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz kompetencji cyfrowych
e-mail: beata.symbor@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 29
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Biblioteka i TIK