Superwizja w pracy pedagoga, nauczyciela i wychowawcy
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele, wychowawcy i specjaliści szkolni – wszystkie etapy edukacyjne
Termin:
13 września 2021 (poniedziałek), godz. 15:30-18:00
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Superwizja jest zespołowym spojrzeniem na indywidualne sytuacje problemowe w pomocy pedagogiczno-psychologicznej. Ogólna tematyka szkolenia dotyczy pracy z trudnym uczniem w szkole. Celem spotkania superwizyjnego jest psychopedagogiczna analiza przypadku lub pewnej sytuacji problemowej, z którą spotyka się w swojej pracy nauczyciel, wychowawca. Metoda polega na przetwarzaniu własnego doświadczenia zawodowego poprzez refleksję osobistą lub grupy nad przedstawioną sytuacją problemową, wyciagnięciu wniosków oraz zaprojektowaniu zmian sytuacji problemowej. Superwizja umożliwia wzbogacanie kompetencji w zawodach polegających na pracy z ludźmi, dlatego stanowi znakomite narzędzie w pracy edukacyjnej, wychowawczej i profilaktycznej, przydatne dla każdego nauczyciela, wychowawcy. Głównym zadaniem superwizji jest uczenie, analizowania i poszukiwania rozwiązań dla zastanych sytuacji.
Odniesienie do podstawy programowej: Szkolenie koresponduje z zapisami Preambuły podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, dotyczącymi dbałości szkoły o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny
i moralny ucznia, w tym stwarzanie uczniom bezpiecznych warunków oraz przyjaznej atmosfery.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
5. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.
Prowadząca/y:

Marzena Kozłowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. pedagogiki
Miejsce szkolenia:
W Polsce nadal obowiązuje szereg zasad funkcjonowania wprowadzonych ogłoszeniem stanu pandemii Covid-19. W trosce o zdrowie nas wszystkich uprzejmie prosimy nauczycieli uczestniczących w szkoleniach w formie stacjonarnej (w siedzibie CEN) o przestrzeganie zasad ochrony przed koronawirusem zgodnie z zaleceniami Ministra Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.
Jak do nas dojechać?
- Tramwajem - linie nr 2, 3, 4, 5 i 8 - przystanek: Wyspiańskiego
- Szybką Koleją Miejską (SKM) - przystanek: Gdańsk Politechnika
- Samochodem - wjazd na teren parkingu PCEN od ulicy K. Leczkowa
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Jeżeli masz specjalne potrzeby związane z udziałem w szkoleniu, prosimy o ich zgłoszenie koordynatorowi. Dzięki temu odpowiednio przygotujemy miejsce spotkań stacjonarnych i zapewnimy Ci stosowny komfort pracy.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta, w przypadku sieci ankieta udostępniona jest na koniec pracy sieci),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (zaświadczenia o udziale w sieci wystawione są na koniec roku szkolnego)
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
13
Koordynator:
Marzena Kozłowska
nauczyciel konsultant ds. wspomagania pracy szkół oraz pedagogiki
e-mail: marzena.kozlowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 51