Superwizja w pracy pedagoga, nauczyciela i wychowawcy

Adresaci:

nauczyciele, wychowawcy i specjaliści szkolni – wszystkie etapy edukacyjne.

Termin:

15 czerwca 2022 (środa), godz. 15:30-18:00

Forma i czas trwania:

szkolenie,  3 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Superwizja jest zespołowym spojrzeniem na indywidualne sytuacje problemowe w pomocy pedagogiczno-psychologicznej. Ogólna tematyka szkolenia dotyczy pracy z trudnym uczniem w szkole. Celem spotkania superwizyjnego jest psychopedagogiczna analiza przypadku lub pewnej sytuacji problemowej, z którą spotyka się nauczyciel/wychowawca w swojej pracy. Metoda polega na przetwarzaniu własnego doświadczenia zawodowego poprzez refleksję osobistą lub grupy nad przedstawioną sytuacją problemową, wyciagnięciu wniosków oraz zaprojektowaniu zmian sytuacji problemowej. Superwizja umożliwia wzbogacanie kompetencji w zawodach polegających na pracy z ludźmi, dlatego stanowi znakomite narzędzie w pracy edukacyjnej, wychowawczej i profilaktycznej, przydatne dla każdego nauczyciela/wychowawcy. Głównym zadaniem superwizji jest uczenie analizowania i poszukiwania rozwiązań dla zastanych sytuacji.

Odniesienie do podstawy programowej: 

szkolenie koresponduje z zapisami preambuły podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej dotyczącymi dbałości szkoły o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny
i moralny ucznia, w tym stwarzanie uczniom bezpiecznych warunków oraz przyjaznej atmosfery.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:

1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.

4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.

Prowadząca/y:

Marzena Kozłowska grafika

Marzena Kozłowska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. pedagogiki

Miejsce szkolenia:

Gdańsk CEN, al. gen. J. Hallera 14, Gdańsk (sala nr 316)

 

W Polsce nadal obowiązuje szereg zasad funkcjonowania wprowadzonych ogłoszeniem stanu pandemii Covid-19. W trosce o zdrowie nas wszystkich uprzejmie prosimy nauczycieli uczestniczących w szkoleniach w formie stacjonarnej (w siedzibie CEN) o przestrzeganie zasad ochrony przed koronawirusem zgodnie z zaleceniami Ministra Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.

 

Jak do nas dojechać?

  •   Tramwajem - linie nr 2, 3, 4, 5 i 8 - przystanek: Wyspiańskiego
  •   Szybką Koleją Miejską (SKM) - przystanek: Gdańsk Politechnika
  •   Samochodem - wjazd na teren parkingu PCEN od ulicy K. Leczkowa

 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Jeżeli masz specjalne potrzeby związane z udziałem w szkoleniu, prosimy o ich zgłoszenie koordynatorowi. Dzięki temu odpowiednio przygotujemy miejsce spotkań stacjonarnych i zapewnimy Ci stosowny komfort pracy.   
  7. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  8. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta, w przypadku sieci ankieta udostępniona jest na koniec pracy sieci),
  • materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (zaświadczenia o udziale w sieci wystawione są na koniec roku szkolnego)

 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

12

Koordynator:

Marzena Kozłowska

nauczyciel konsultant ds. wspomagania pracy szkół oraz pedagogiki

e-mail: marzena.kozlowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 51