Tutoring jako podstawa współpracy szkolnictwa zawodowego z uczelniami
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele teoretycznych przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu, kierownicy szkolenia praktycznego.
Termin:
27 października 2022 (czwartek), godz. 18:00-19:30
Forma i czas trwania:
Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.
O szkoleniu / programie:
Przedmiotem webinarium będzie omówienie koncepcji tutoringu. W trakcie szkolenia uczestnicy rozwiną swoje kompetencje w zakresie tutoringu naukowego na poziomie szkoły zawodowej i placówki naukowej, na przykład w odniesieniu do realizacji projektów naukowych i edukacyjnych ze szkolnymi kołami przedmiotowymi. Podczas szkolenia przedstawione zostaną procedury wdrażania współpracy między uczelnią a szkołą, w tym konstruowanie umów o współpracę oraz kryteriów wyłaniania uczniów do pracy metodą tutoringu. Istotną częścią szkolenia będzie wskazanie sposobów i warunków tzw. przekazania ucznia spod opieki tutorskiej w szkole – uczelni.
Uczestnik w trakcie szkolenia przećwiczy, w jaki sposób tworzyć kryteria oceny przystąpienia uczniów do zajęć tutoringowych, zapozna się także z dokumentacją dotyczącą współpracy szkoły z uczelnią (wzorcowa umowa o współpracę, kryteria współpracy itp.).
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność podczas minimum 80% czasu trwania szkolenia w formie zdalnej.
Odniesienie do podstawy programowej: uczestnicy nabędą umiejętności sprawniejszego organizowania kształcenia zawodowego we współpracy z uczelniami. Szkolenie będzie się odnosić również do: – efektów kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego (zgodnie z Rozporządzeniem MEN dnia 16 maja 2019 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz dodatkowych umiejętności zawodowych w zakresie wybranych zawodów szkolnictwa branżowego – Dz.U. 2019, poz. 991); – treści nauczania obejmujących rozwijanie wśród uczniów umiejętności w zakresie pracy w grupie, rozwijania umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie obywatelskim, otwarcia na potrzeby społeczności lokalnej, co wynika z Rozporządzenia MEN z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia (Dz.U. 2018, poz. 467).
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
6. Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030.
Prowadząca/y:
dr Andrzej Michalik
adiunkt w Pomorskiej Szkole Wyższej w Starogardzie Gdańskim; nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół nr 1 im. Stanisława Staszica w Kwidzynie; zainteresowania naukowe: edukacja obywatelska, działalność organizacji pozarządowych i bezpieczeństwo socjalne.
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
90
Koordynator:

Tomasz Kąkol
wicedyrektor Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli, nauczyciel konsultant ds. kształcenia zawodowego
e-mail: tomasz.kakol@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 54