Uczeń z doświadczeniem migracji – diagnoza potrzeb środowiska szkolnego
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele klas IV–VIII w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Wierzchucinie.
Termin:
6 października 2022 (czwartek), godz. 16:00-19:00
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Tematyką szkolenia są zagadnienia związane z rozpoznawaniem zróżnicowanych potrzeb środowiska szkolnego związanych z obecnością uczniów z doświadczeniem migracji. Celem spotkania jest:
– zebranie informacji niezbędnych do opisu aktualnego stanu środowiska szkolnego uczniów z doświadczeniem migracji,
– dokonanie oceny efektywności podejmowanych działań,
– opis stanu docelowego,
– wybór działań zmierzających do rozwoju kompetencji nauczycieli w obszarze budowania środowiska włączającego.
Pierwsza część spotkania ma charakter diagnostyczny i uczestniczy w niej cała rada pedagogiczna. Druga część przeprowadzona zostanie w formie seminarium w 2 grupach (nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, nauczyciele klas IV–VIII).
Tematyką seminarium będą zagadnienia związane z edukacją włączającą.
Udział w szkoleniu powinien przyczynić się do poprawy efektywności działań na rzecz uczniów z doświadczeniem migracji.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez minimum 80% czasu trwania spotkania.
Odniesienie do podstawy programowej: „Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości”. „Szkoła zapewnia bezpieczne warunki oraz przyjazną atmosferę do nauki, uwzględniając indywidualne możliwości i potrzeby edukacyjne ucznia”. „Szkoła dba o wychowanie dzieci i młodzieży w duchu akceptacji i szacunku dla drugiego człowieka”. „Kształcenie i wychowanie w szkole podstawowej sprzyja rozwijaniu postaw obywatelskich, patriotycznych i społecznych uczniów”. „Duże znaczenie dla rozwoju młodego człowieka oraz jego sukcesów w dorosłym życiu ma nabywanie kompetencji społecznych takich jak komunikacja i współpraca w grupie”.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów wprowadzonych do podstawy programowej.
Prowadząca/y:

Łukasz Franków
nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Jeżeli masz specjalne potrzeby związane z udziałem w szkoleniu, prosimy o ich zgłoszenie koordynatorowi. Dzięki temu odpowiednio przygotujemy miejsce spotkań stacjonarnych i zapewnimy Ci stosowny komfort pracy.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta, w przypadku sieci ankieta udostępniona jest na koniec pracy sieci),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (zaświadczenia o udziale w sieci wystawione są na koniec roku szkolnego)
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
29
Koordynator:
Łukasz Franków
nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
e-mail: lukasz.frankow@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 17