Wieczór z dydaktyką: zrób sobie ecape room. Przegląd technik i strategii

Adresaci:

nauczyciele ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Termin:

6 maja 2024 (poniedziałek), godz. 18:00-19:30

Forma i czas trwania:

webinarium,  2 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Escape room jako metoda uczenia się coraz częściej gości w naszych szkołach. Dlatego do uczestnictwa w webinarium zapraszamy osoby zarówno początkujące jako konstruktorzy escape roomów, jaki doświadczone w tym zakresie, a także tych z nauczycieli, którzy jeszcze nie zetknęli się z tą metodą.

Uczestnicy spotkania poznają przykładowe techniki wykorzystywane w tworzeniu escape roomów, sposoby szyfrowania informacji, ukrytego pisma, ukrywania informacji i przedmiotów, przygotowywania podpowiedzi dla uczniów.

Celem webinarium jest również zaprezentowanie możliwości rozwijania u uczniów umiejętności zapisanych w podstawie programowej, na przykładzie przedmiotów przyrodniczych. Uczestnicy zapoznają się ze sposobem łączenia wirtualnego i stacjonarnego escape roomu, a także z wybranymi scenariuszami escape roomów, w tym z przyrodniczym.

Prezentowane techniki mogą zostać wykorzystane nie tylko jako elementy escape roomu, lecz także jako autonomiczne zadania oraz części różnych przedsięwzięć edukacyjnych. Uczestnicy będą mieli również możliwość wymiany doświadczeń. Program szkolenia obejmuje jedną godzinę pracy własnej uczestnika przed webinarium.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność przez co najmniej 80% czasu trwania webinarium.

Prowadząca/y:

Magdalena Urbaś grafika

Magdalena Urbaś

PCEN – nauczyciel konsultant ds. biologii i edukacji przyrodniczej

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

100

Koordynator:

Magdalena Urbaś

nauczyciel-konsultant ds. biologii i edukacji przyrodniczej

e-mail: magdalena.urbas@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 22

Zobacz serwisy tematyczne PCEN:
Przedmioty przyrodnicze
Egzaminy i badania