Współczesne trendy w metodyce nauczania przedmiotów matematycznych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej
Status:
rejestracja od 15 września 2025
Adresaci:
nauczycielki i nauczyciele matematyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Termin:
11 października 2025 (sobota), godz. 10:00-13:00
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Szkolenie promuje model uczenia się opartego na działaniach, pytaniach i poszukiwaniu odpowiedzi – czyli nauczanie przez dociekanie.
Cele:
- omówienie metod naukowych i projektowych w nauczaniu matematyki,
- wdrożenie się w techniki nauczania metodą badawczą.
Nauczycielki i nauczyciele zapoznają się ze współczesnymi trendami w metodyce nauczania przedmiotów matematycznych. Udział w warsztatach pozwoli im rozwinąć własny warsztat pracy.
Warunki uzyskania zaświadczenia: aktywny udział w warsztatach.
Odniesienie do podstawy programowej: kształcenie ogólne w szkole podstawowej ma na celu: Do najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego w liceum ogólnokształcącym i technikum należą: myślenie – rozumiane jako złożony proces umysłowy, polegający na tworzeniu nowych reprezentacji za pomocą transformacji dostępnych informacji, obejmującej interakcję wielu operacji umysłowych: wnioskowanie, abstrahowanie, rozumowanie, wyobrażanie sobie, sądzenie, rozwiązywanie problemów, twórczość. Dzięki temu, że uczniowie
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026:
1. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
8. Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.
Prowadząca/y:

Urszula Kornas-Krzyżykowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. matematyki i kreatywności
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Jeżeli masz specjalne potrzeby związane z udziałem w szkoleniu, prosimy o ich zgłoszenie koordynatorowi. Dzięki temu odpowiednio przygotujemy miejsce spotkań stacjonarnych i zapewnimy Ci stosowny komfort pracy.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta, w przypadku sieci ankieta udostępniona jest na koniec pracy sieci),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (zaświadczenia o udziale w sieci wystawione są na koniec roku szkolnego)
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
25
Koordynator:
Urszula Kornas-Krzyżykowska
nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz edukacji matematycznej (szkoły ponadpodstawowe)
e-mail: urszula.kornas-krzyzykowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 07