Zarządzanie przez innowacje (pedagogiczne) – jak to jest w Naszej szkole?
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
dyrektorzy, wicedyrektorzy wszystkich typów szkół i placówek oświatowych, dyrektorzy po raz pierwszy rozpoczynający pracę na stanowisku
Termin:
17 października 2020 (sobota), godz. 11:00-12:15
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Działalność innowacyjna w szkole nie wymaga sformalizowanego podejścia. Jakie mamy możliwości wdrażania innowacji w szkole/placówce, tak aby rozwijać samodzielność, innowacyjność i kreatywność uczniów?
Szkolenie to doskonała okazja do wymiany poglądów, podzielenia się swoim doświadczeniem. Powiemy o: „regulacjach prawnych” działalności innowacyjnej, w jaki sposób inspirować nauczycieli do podejmowania działalności innowacyjnej, jak nadzorować i wspomagać nauczycieli w stosowaniu innowacyjnych rozwiązań programowych, metodycznych i organizacyjnych.
Zadamy sobie pytanie: Jakie innowacje organizacyjne wdrożono w Mojej szkole, w ostatnim czasie? – przykłady dobrych praktyk.
Po zakończonym webinarium - prosimy uczestników (chętnych) - dyrektorów szkół/placówek o zgłaszanie przykładów innowacji organizacyjnych/dydaktycznych (obszar: organizacja
i zarządzanie) na załączonym formularzu (link na czacie, formularz jako materiał przesłany przy ankiecie ewaluacyjnej) po webinarium do końca roku kalendarzowego 2020 na adres koordynatora formy: jolanta.kijakowska@cen.gda.pl Wybrane przykłady opublikujemy w biuletynie „CENne praktyki”- po wcześniejszym kontakcie ze strony koordynatora. Szczegóły podczas webinarium.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:
1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
4. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
Prowadząca/y:

Jolanta Kijakowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
23
Koordynator:
Jolanta Kijakowska
nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty
e-mail: jolanta.kijakowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 56