Zarządzanie rozwojem zawodowym nauczycieli (awans zawodowy nauczyciela a zdalna edukacja)
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
dyrektorzy, wicedyrektorzy wszystkich typów szkół i placówek oświatowych, dyrektorzy po raz pierwszy rozpoczynający pracę na stanowisku
Termin:
26 maja 2021 (środa), godz. 12:15-14:30
Forma i czas trwania:
Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.
O szkoleniu / programie:
Co powinien wiedzieć dyrektor? Jakie są zadania dyrektora? Spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytanie: W jakim stopniu sposób zarządzania szkołą/placówką oświatową wpływa na inspirowanie nauczycieli do udziału w różnych formach doskonaleniu i na ich rozwój zawodowy? (spójność działań).
Udział w webinarium daje możliwość zapoznania się z zagadnieniami dotyczącymi awansu zawodowego nauczyciela (w szczególności stosowania metod aktywizujących oraz wykorzystania narzędzi i zasobów cyfrowych, autoewaluacji) i ich praktycznego zastosowania. Po webinarium uczestnik posiada wiedzę i umiejętności z zakresu: wybranych obowiązujących przepisów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczyciela; ustalania terminów; wie, jak ma wyglądać prawidłowo napisany wniosek
o rozpoczęcie stażu, jaka może być przykładowa struktura planu rozwoju zawodowego i sprawozdania (spójność z wizją, koncepcją i planem pracy szkoły); wie, w jaki sposób formułować efekty podjętych działań dla szkoły i nauczyciela, jaka jest wymagana dokumentacja oraz w jaki sposób przygotować się do rozmowy/egzaminu przed komisją.
Podczas webinarium uczestnicy są aktywni i biorą udział w sesji pytań i odpowiedzi, dzielą się doświadczeniem na czacie – wykorzystując funkcje platformy ClickMeeting.
Prowadząca/y:

Jolanta Kijakowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
Inne uwagi:
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność podczas minimum 60% czasu trwania spotkania oraz aktywny udział uczestnika.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
95
Koordynator:
Jolanta Kijakowska
nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty
e-mail: jolanta.kijakowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 56