Zarządzanie szkołą/placówka oświatową – jak prawidłowo prowadzić dokumentację przebiegu nauczania? – wsparcie dyrektora z cyklu „Nowy dyrektor na start”

Adresaci:

Dyrektorzy, wicedyrektorzy wszystkich typów szkół i placówek oświatowych z woj. pomorskiego, w szczególności dyrektorzy po raz pierwszy rozpoczynający pracę na stanowisku

Termin:

25 sierpnia 2021 (środa), godz. 12:45-14:15

Forma i czas trwania:

webinarium,  2 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

II część webinarium z zakresu dokumentacji przebiegu nauczania, w szczególności: dziennik elektroniczny, arkusze ocen.

W jaki sposób planować, organizować i realizować zadania w zgodzie z wymogami prawa oświatowym?

Podczas webinarium uczestnicy poznają wybrane prawne aspekty funkcjonowania szkoły niezbędne w pracy dyrektora, a także dowiedzą się jak wykorzystać znajomość wybranych aktów prawnych w praktyce szkolnej? Treści poruszane podczas webinarium to przede wszystkim dokumentacja przebiegu nauczania. Spotkanie będzie okazją do uporządkowania i zaktualizowania wiedzy z zakresu prawidłowego prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, wymiany doświadczeń i wspólnego rozwiązywania aktualnych problemów w gronie uczestników-praktyków, co jest istotne w sprawnym zarządzaniu szkołą/placówką oświatową
 

CEL główny: Upowszechnianie wiedzy wśród dyrektorów szkół związanej z prawidłowym prowadzeniem dokumentacji szkolnej, szczególnie dokumentacji przebiegu nauczania i działalności wychowawczej. W szczególności uczestnicy utrwalą i zaktualizują wiedzę dot. sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, takiej jak: dziennika elektronicznego, arkusza ocen, sposobu dokonania sprostowania błędu i oczywistej omyłki, dokonania kontroli bieżącej dot. prawidłowości wpisów w dziennikach przez nauczycieli i wychowawców oraz prawidłowości formułowania tematyki zajęć w dzienniku.

 

Publiczne przedszkola, szkoły i placówki, o których mowa w (…), prowadzące dzienniki, o których mowa (…), w postaci elektronicznej przed dniem 1 września 2020 r. dostosują ich prowadzenie do przepisów rozporządzenia (…), w terminie do dnia 31 sierpnia 2021 r." - § 7 rozporządzenia zmieniającego z 2019 r. (Dz.U z 2017, poz. 1646 ze zm. z 2019, poz. 1664).

 

Prowadząca/y:

Jolanta Kijakowska grafika

Jolanta Kijakowska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

26

Koordynator:

Jolanta Kijakowska

nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

e-mail: jolanta.kijakowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 56