Zasady etyczne oraz mowa i myślenie jako narzędzia pomocnicze w rozwiązywaniu problemów osobistych i interpersonalnych
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele wszystkich typów szkół
Termin:
10 grudnia 2020 (czwartek) - 16 grudnia 2020 (środa)
Część 1 - 10 grudnia 2020 r. godz. 16:00-17:10
Część 2 - 16 grudnia 2020 r. godz. 16:00-17:10
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się:
- w jaki sposób rozwiązywać problemy zarówno osobiste, jak i interpersonalne w oparciu o zasady inteligencji etycznej;
- jak rozbroić sytuację konfliktową za pomocą komplementu, który jest pozytywną informacją zwrotną;
- jak rozwiązywać problemy za pomocą myślenia lateralnego;
- jakimi pytaniami mogą wywołać u rozmówcy określony poziom myślenia (przypomnienie, zrozumienie, zastosowanie, analiza, synteza, ewakuacja);
- jak za pomocą pytań można kontrolować swoje myśli, uczucia, a tym samym działania i ich efekty.
Na omówienie ww. zagadnień przeznaczono 6 godzin dydaktycznych. Szkolenie składa się z dwóch 70-minutowych spotkań online oraz pracy własnej uczestnika.
10 grudnia odbędzie się 70-minutowe webinarium, w trakcie którego nauczyciele otrzymają materiały do opracowania własnego. Refleksje z pracy własnej zostaną wykorzystane w drugiej części 70-minutowego webinarium, które odbędzie się 16 grudnia.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:
5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
Prowadząca/y:
Halina Majewska
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
101
Koordynator:

Alina Benn
specjalista ds. organizowania doskonalenia i wydawnictw
e-mail: alina.benn@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 31