Zastosowanie programów komputerowych w nauczaniu rachunku prawdopodobieństwa i statystyki
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Termin:
10 kwietnia 2024 (środa), godz. 18:00-19:35
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka są bardzo praktycznymi działami matematyki, znajdującymi zastosowanie niemal we wszystkich dziedzinach nauki: poczynając od nauk społecznych, a kończąc na uczeniu maszynowym, na którym opiera się sztuczna inteligencja (jej błyskawiczny rozwój obserwujemy w ostatnich latach – czat GPT).
W czasie webinarium zapoznamy się z możliwościami programu GeoGebra i Excel w zakresie wykonywania obliczeń związanych z rachunkiem prawdopodobieństwa i statystyką. GeoGebra pokaże nam, jakie możliwości daje nam Kalkulator prawdopodobieństwa, a arkusz kalkulacyjny – jak zastosować formuły statystyczne w celu opracowania danych statystycznych. Wszystkie te elementy objaśnimy na przykładach związanych z zagadnieniami omawianymi w szkole.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez min. 80% czasu trwania webinarium.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
8. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
Prowadząca/y:
dr Adrian Karpowicz
w 2010 roku uzyskałem stopień doktora nauk matematycznych. Od tego czasu jestem zatrudniony w Zakładzie Dydaktyki Matematyki na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki UG. Prowadzę różne zajęcia z zakresu matematyki i informatyki ze studentami Matematyki oraz Modelowania Matematycznego i Analizy Danych, jak i studentami innych kierunków ścisłych prowadzonych na Uniwersytecie Gdańskim.
Prowadzę też liczne zajęcia głównie dla uczniów, ale również dla nauczycieli w ramach programów: Zdolni z Pomorza, Nauka? Taką – to ja lubię?, Pomorska Noc Naukowców oraz innych imprez popularyzujących matematykę. Biorę również aktywny udział w konferencjach naukowych z zakresu matematyki oraz dydaktyki matematyki.
Szczególnie interesuję się tym, w jaki sposób możemy użyć technologii informatycznej (program GeoGebra, arkusz kalkulacyjny, wizualne i tekstowe języki programowania) do odkrywania i wizualizacji treści matematycznych. Ciekawi mnie również powiązanie matematyki z innymi naukami ścisłymi.
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
98
Koordynator: