Zaszachowana matematyka

Adresaci:

nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, przedszkolnej; zainteresowani nauczyciele.

Termin:

14 maja 2022 (sobota) - 3 czerwca 2022 (piątek)

14.05.2022 r. (sobota) godz. 9.00–12.15 – warsztaty

16.05–3.06.2022 r. – praca własna

Forma i czas trwania:

szkolenie blended learning,  8 godz. dydaktycznych

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

O szkoleniu / programie:

Ikonka off-line

Celem szkolenia jest zaprezentowanie praktycznych przykładów rozwijania myślenia strategicznego oraz logicznego poprzez rozumienie zasad gry w szachy. Podczas spotkania stacjonarnego nauczyciele będą mieli okazję zapoznać się z matematyczną stroną szachów, rozwiązywaniem problemów i przekształcaniem szachów. Tym samym zdobędą umiejętności wykorzystywania „królewskiej” gry w edukacji najmłodszych, zgodnie z nową podstawą programową.

Szkolenie składa się z dwóch części. Pierwsza – realizowana będzie w formie warsztatowej (4 h), a druga to praca własna (4 h), polegająca na wdrożeniu min. jednego pomysłu na matematyczną aktywność szachową w pracy z dziećmi.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność na warsztatach i wykonanie pracy własnej.

Odniesienie do podstawy programowej: 

„uczeń (w zakresie stosowania matematyki w sytuacjach życiowych oraz w innych obszarach edukacji): wykorzystuje warcaby, szachy i inne gry planszowe lub logiczne do rozwijania umiejętności myślenia strategicznego, logicznego, rozumienia zasad itd.(...)”

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:

1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.

2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.

3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.

Prowadząca/y:

Beata Symbor grafika

Beata Symbor

PCEN – nauczyciel konsultant ds. kompetencji cyfrowych

Miejsce szkolenia:

Gdańsk CEN, al. gen. J. Hallera 14, Gdańsk (sala nr 316)

 

W Polsce nadal obowiązuje szereg zasad funkcjonowania wprowadzonych ogłoszeniem stanu pandemii Covid-19. W trosce o zdrowie nas wszystkich uprzejmie prosimy nauczycieli uczestniczących w szkoleniach w formie stacjonarnej (w siedzibie CEN) o przestrzeganie zasad ochrony przed koronawirusem zgodnie z zaleceniami Ministra Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.

 

Jak do nas dojechać?

  •   Tramwajem - linie nr 2, 3, 4, 5 i 8 - przystanek: Wyspiańskiego
  •   Szybką Koleją Miejską (SKM) - przystanek: Gdańsk Politechnika
  •   Samochodem - wjazd na teren parkingu PCEN od ulicy K. Leczkowa

 

off-line – Padlet / praca własna

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Jeżeli masz specjalne potrzeby związane z udziałem w szkoleniu, prosimy o ich zgłoszenie koordynatorowi. Dzięki temu odpowiednio przygotujemy miejsce spotkań stacjonarnych i zapewnimy Ci stosowny komfort pracy.   
  7. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  8. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta, w przypadku sieci ankieta udostępniona jest na koniec pracy sieci),
  • materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (zaświadczenia o udziale w sieci wystawione są na koniec roku szkolnego)

 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

22

Koordynator:

Beata Symbor

nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz kompetencji cyfrowych

e-mail: beata.symbor@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 29

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Biblioteka i TIK