Zmieniaj Swój Świat – iLead, czyli podróż w świat uniwersalnych wartości przywódczych. Nauczyciel w roli tutora, facylitatora
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
doradcy zawodowi oraz pedagodzy, wychowawcy, nauczyciele i inni specjaliści prowadzący zajęcia z doradztwa zawodowego w szkołach (w klasach 7-8 szkół podstawowych; liceach, technikach, szkołach branżowych); nauczyciele języka angielskiego, inni nauczyciele zainteresowani tematyką zajęć dot. rozwoju osobistego i zawodowego.
O szkoleniu / programie:
Wymagania i wyzwania dzisiejszego świata/świata pracy są inne niż kiedykolwiek wcześniej. Aby wygrać dzisiaj, lepsze przywództwo jest koniecznością. Szkoła, jako organizacja ucząca się, potrzebuje liderów, którzy inspirują, wyzwalają i pomnażają potencjał. Program iLead to podróż w świat uniwersalnych wartości/ wartości przywódczych (autorski program dla szkół opracowany przez ekspertów ds. przywództwa skupionych wokół Johna C. Maxwella, realizowany na całym świecie, pilotażowo w Polsce od roku szkolnego 2022/2023).
Cel programu:
- prawidłowe zrozumienie tego, czym jest przywództwo i jak można je zastosować zarówno w życiu własnym, jak i przewodząc innym;
- wsparcie nauczycieli w kształtowaniu młodych światopoglądów,
- w dokonywaniu dobrych wyborów i znajdowaniu odpowiedzi na pytanie, jak prowadzić samego siebie; pomoc uczniom w nauce oraz stosowaniu prawdziwych wartości, w tym przywódczych;
- zapewnienie podstaw, które pozwolą młodym ludziom osiągnąć znaczący i trwały sukces (osobisty/edukacyjny)
Metodyka programu iLead: Lekcje/zajęcia w programie iLead prowadzone są metodą „stołów transformacyjnych” (stoły wartości, stoły działania), opierającą się na prostej i wysoce skutecznej formule pracy w małych 4-8 osobowych grupach. Każda lekcja zawiera krótkie treści prezentujące wiedzę na temat jednej wartości lub cechy przywódczej, zawiera także część, w której uczestnicy (nauczyciele lub uczniowie) proszeni są o dokonanie samooceny pod kątem stosowania tej wartości w swoim życiu oraz zachęca do zaplanowania jednego, drobnego kroku – działania, które podjęte w ciągu nadchodzącego tygodnia, pozwoli im lepiej identyfikować studiowaną, analizowaną wartość w codziennym życiu, dokonywać bardziej świadomych wyborów swoich zachowań i w efekcie daje możliwość poprawienia swojej samooceny w tym obszarze. Skuteczność programu iLead opiera się na zasadzie małych kroków, które konsekwentnie realizowane, prowadzą do istotnych zmian.
Cykl spotkań – tematy: Wybory. Wzrost (Rozwój). Postawa. Relacje. Poczucie własnej wartości. Samodyscyplina. Odporność. Wpływ.
Program iLead jest bezpłatny dla szkół (pilotaż w Polsce). Moment rozpoczęcia udziału w programie iLead jest dowolny i warunkowany gotowością szkoły/placówki w dwóch obszarach:
1) Szkoła/placówka wyznaczyła osobę, która bezpośrednio zaangażuje się w prowadzenie programu iLead w szkole/placówce i będzie pełniła rolę tutora iLead i/lub facylitatora zespołu/stołu transformacyjnego; 2) Szkoła/placówka będzie w stanie przeprowadzić program w sposób ciągły, tzn. zrealizować min. 6 z 8 lekcji – zalecana formuła jedno spotkanie/tygodniowo, np. podczas zajęć doradztwa zawodowego, godzin wychowawczych, etyki/religii, WDŻ czy innych zajęć dodatkowych dla młodzieży (od klasy 7 szkoły podstawowej)
Nauczyciel otrzymuje: pakiet gotowych materiałów do pracy z uczniami; przewodnik facylitatora (nauczyciel w roli tutora / facylitatora), wsparcie eksperta ds. przywództwa – certyfikowanego trenera, coacha Maxwell Leadership Certified Team(MLCT) oraz dodatkowo Certyfikat MLCT (po zakończeniu warsztatów oraz potwierdzeniu realizacji lekcji/ zajęć metodą stołów transformacyjnych z młodzieżą i podzieleniu się informacją zwrotną).
Korzyści:
- Członkowie zespołów/stołów (nauczyciele/ uczniowie), poznając się nawzajem, rozwijają wspólny język i budują głębsze relacje.
- Uczestnicy (uczniowie) zgłaszają, że czują się wysłuchani, a liderzy (nauczyciele/ facylitatorzy) obserwują wyższy poziom zaangażowania w zespołach.
- Kultura organizacyjna zmienia się, odzwierciedlając zasady przywództwa opartego na wartościach.
- Proces peer-to-peer iLead zapewnia uczniom środowisko do rozwijania autentycznych relacji, jednocześnie celowo ucząc się i żyjąc dobrymi wartościami przywódczymi.
Warunki uzyskania zaświadczenia: udział w minimum 6 z 8 planowanych sesji warsztatowych. Wymagana interaktywność, komunikacja głosowa i wizualna podczas każdej sesji warsztatowej online, w której uczestnik zadeklaruje udział oraz osobiste zaangażowanie – co najmniej jednorazowe doświadczenie w roli facylitatora „stołu transformacyjnego”, pozwalające na wykorzystanie metody w pracy z młodzieżą.
Odniesienie do podstawy programowej:
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.
Prowadząca/y:
Agnieszka Macyk
pedagog, trener inteligencji emocjonalnej, trener FRIS®, certyfikowany trener, coach i mówca Maxwell Leadership Certified Team (MLCT), koordynator programu iLead w MLCT
Forma i czas trwania:
Termin:
10 października 2023 (wtorek) - 5 grudnia 2023 (wtorek)
wtorki: 10.10; 17.10; 24.10; 31.10; 7.11.; 21.11. 28.11. 5.12.
Grupa 1. 13:30 -14:30
Grupa 2. termin zostanie podany po zebraniu grupy.
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji).
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
- W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
16
Koordynator:
Grażyna Kurowska
Nauczyciel-konsultant. Konsultant wojewódzki ds. doradztwa zawodowego w szkołach
e-mail: grazyna.kurowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 27