Ekonomiści. Sieć nauczycieli podstaw przedsiębiorczości, biznesu i zarządzania, a także pokrewnych przedmiotów

Status:

otwarta – lista główna

Adresaci:

nauczyciele podstaw przedsiębiorczości, biznesu i zarządzania oraz przedmiotów wykorzystujących ekonomiczne treści w realizacji programu nauczania, m.in. językowcy realizujący zagadnienia biznesowe.

Termin:

18 listopada 2024 (poniedziałek) - 9 czerwca 2025 (poniedziałek)

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  25 godz. dydaktycznych

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Sieć powstała, by wspierać pracę dydaktyczno-wychowawczą nauczycieli podstaw przedsiębiorczości, biznesu i zarządzania oraz przedmiotów wykorzystujących ekonomiczne treści w realizacji programu nauczania, m.in. językowców realizujących zagadnienia biznesowe.

Tryb pracy – stacjonarny.

Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu do swojego konta w PCEN.

Planowane tematy i terminy spotkań:

  1. Ekonomia i jej aspekty w podstawie programowej kształcenia ogólnego w szkole ponadpodstawowej – 26.11.2024 r., godz. 15.30–17.45, spotkanie stacjonarne – XX LO w Gdańsku, ul. Dobrowolskiego 6, sala 101 – 3 godz. dydaktyczne, prowadzący: Piotr Gwit
    Na spotkaniu nauczyciele zapoznają się z tematami ekonomicznymi, które są zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Dowiedzą się, co uczniowie powinni wiedzieć o przedsiębiorczości i zarządzaniu, aby przygotować się do życia po ukończeniu szkoły. Poznają też metody pracy, które pomogą uczniom lepiej zrozumieć swoje umiejętności i mocne strony.
  2. Zestawy narzędzi edukacyjnych wykorzystywanych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkole ponadpodstawowej – Zintegrowana Platforma Edukacyjna  – 17.12.2024 r., godz. 15.30–17.45, spotkanie stacjonarne – XX LO w Gdańsku, ul. Dobrowolskiego 6, sala 101 – 3 godz. dydaktyczne, prowadzący: Piotr Gwit
  3. Metody nauczania przedmiotów ekonomicznych – 13.01.2025
  4. Wykorzystanie zasobów edukacyjnych w nauczaniu elementów ekonomii – 3.02.2025
  5. Zmiany we współczesnym świecie i ich wpływ na kształtowanie nowej roli nauczyciela – 10.03.2025
  6. Scenariusze zajęć teraźniejszości będące odpowiedzią na wyzwania przyszłości – 7.04.2025
  7. Sztuczna inteligencja jako odpowiedź na wyzwania przyszłości – 19.05.2025
  8. Podsumowanie pracy sieci, planowanie i ewaluacja – 9.06.2025

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych  na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online  w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  • Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  • Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
  • materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym, 
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

25

Koordynator:

Piotr Gwit grafika

Piotr Gwit

nauczyciel doradca metodyczny ds. podstaw przedsiębiorczości

e-mail: p.gwit.doradca@pcen.gda.pl