Inspirujmy się – Game Based Learning (nauka oparta na grze). Sieć nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z doradcą metodycznym
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i klas 0 powiatu kościerskiego, starogardzkiego oraz gdańskiego i miasta Gdańsk.
O szkoleniu / programie:
Celem sieci współpracy dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej „Inspirujmy się – Game Based Learning” jest zaprezentowanie potencjału gier planszowych, które w prosty sposób można wykorzystać na lekcjach. Chcemy zachęcić nauczycieli do ich wykorzystywania w szkole.
Jesteśmy przekonane, że gry są ważną metodą nauczania – aktywizującą i wspomagającą rozwój wielu kompetencji uczniowskich. Dlatego zależy nam, by podzielić się z uczestnikami swoim doświadczeniem oraz zapoznać ich z różnymi mechanikami gier, które można wykorzystać na różnych lekcjach.
Uczestnicy otrzymają zagadnienia metodyczne i praktyczne, samodzielnie stworzą własną bazę gier wspomagających ich pracę oraz odkryją inne zastosowanie elementów gry.
Spotkania sieci będą prowadzone równocześnie z zajęciami Klubu Gier Planszowych, dzięki czemu nauczyciele będą mieli możliwość zaobserwowania, jak on funkcjonuje.
Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu do swojego konta w CEN.
- Wprowadzenie do zagadnienia Game Based Learning – 21.01.2022 r., godz. 17.00–19.15, szkolenie stacjonarne – 3 godz. dyd. prowadzące: Aleksandra Kaczmarska i Ewa Jura-Ilis.
Celem spotkania jest zaprezentowanie potencjału gier planszowych, które w prosty sposób można wykorzystać na lekcjach. Uczestnicy zostaną zapoznani z wybranymi grami i będą mieli możliwość ich rozegrania; poszukają zastosowania gry lub jej elementów na zajęciach. - Wprowadzenie do zagadnienia Game Based Learning – 11.02.2022 r., godz. 17.00–19.15, szkolenie stacjonarne – 3 godz. dyd. prowadzące: Aleksandra Kaczmarska i Ewa Jura-Ilis.
Celem spotkania jest zaprezentowanie potencjału gier planszowych, które w prosty sposób można wykorzystać na lekcjach. Uczestnicy zostaną zapoznani z wybranymi grami i będą mieli możliwość ich rozegrania; poszukają zastosowania gry lub jej elementów na zajęciach. - Wprowadzenie do zagadnienia Game Based Learning – 18.03.2022 r., godz. 17.00–19.15, szkolenie stacjonarne – 3 godz. dyd. prowadzące: Aleksandra Kaczmarska i Ewa Jura-Ilis.
Celem spotkania jest zaprezentowanie potencjału gier planszowych, które w prosty sposób można wykorzystać na lekcjach. Uczestnicy zostaną zapoznani z wybranymi grami i będą mieli możliwość ich rozegrania; poszukają zastosowania gry lub jej elementów na zajęciach. - Wprowadzenie do zagadnienia Game Based Learning – 22.04.2022 r., godz. 17.00–19.15, szkolenie stacjonarne – 3 godz. dyd. prowadzące: Aleksandra Kaczmarska i Ewa Jura-Ilis.
Celem spotkania jest zaprezentowanie potencjału gier planszowych, które w prosty sposób można wykorzystać na lekcjach. Uczestnicy zostaną zapoznani z wybranymi grami i będą mieli możliwość ich rozegrania; poszukają zastosowania gry lub jej elementów na zajęciach.
Warunki uzyskania zaświadczenia: udział w co najmniej 80-pracentach spotkań.
Odniesienie do podstawy programowej: nauczyciel wykorzystuje warcaby, szachy i inne gry planszowe lub logiczne do rozwijania wśród uczniów umiejętności myślenia strategicznego, logicznego, rozumienia zasad.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Forma i czas trwania:
Termin:
21 stycznia 2022 (piątek) - 20 maja 2022 (piątek)
Wstępnie zaplanowano cztery spotkania w roku szkolnym 2021/2022.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
- materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym,
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
20
Koordynator:
Ewa Jura-Ilis
nauczyciel doradca metodyczny ds. edukacji wczesnoszkolnej
e-mail: e.jura.doradca@pcen.gda.pl
nauczyciele z miasta Gdańska, powiatów: gdańskiego, kościerskiego i starogardzkiego
Zobacz blog tematyczny doradcy metodycznego PCEN: Edukacja wczesnoszkolna, w tym oddziały "0"