Inspirujmy się – sieć nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z doradcą metodycznym
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej powiatu kościerskiego, starogardzkiego oraz gdańskiego i miasta Gdańsk.
O szkoleniu / programie:
Pierwsze spotkanie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i klas 0, podczas którego krótko zostaną przedstawione zadania doradcy metodycznego, propozycje spotkań i kanały komunikacji.
Uczestnicy zapoznają się z platformą E-kreda, poznają jej ogólny zarys i charakterystykę, dowiedzą się, jak ją wykorzystać w nauczaniu zdalnym oraz hybrydowym.
W założeniu w roku szkolnym odbędzie się 5 spotkań sieci – 2 spotkania od września do grudnia i 3 od stycznia do czerwca.
Pierwsze spotkanie (online) będzie miało głównie charakter diagnostyczny. Kolejne zaplanowano już w formie stacjonarnej, jeżeli jednak sytuacja epidemiczna się zmieni, będzie możliwość przekształcenia części lub wszystkich spotkań na zajęcia online.
Terminy spotkań sieci od stycznia do czerwca zostaną ustalone z osobami uczestniczącymi w sieci
Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu do swojego konta w CEN.
- Spotkanie inauguracyjne – narzędzia TIK w edukacji. Zapoznanie z doradcami metodycznymi edukacji wczesnoszkolnej i oddziałów 0 – 17.11.2021 r., godz. 13.30–15.00, szkolenie online – 2 godz. dyd. prowadzące: Aleksandra Kaczmarska i Ewa Jura-Ilis.
Celem spotkania jest zdiagnozowanie potrzeb uczestników i uszczegółowienie tematyki kolejnych spotkań w sieci. Podczas spotkania zostaną przedstawione założenia i zasady funkcjonowania sieci, a także określone oczekiwania osób uczestniczących. - E- kreda w edukacji wczesnoszkolnej – 8.12.2021 r., godz. 13.30–15.30, szkolenie online – 3 godz. dyd. prowadzące: Aleksandra Kaczmarska i Ewa Jura-Ilis.
Wykorzystanie platformy edukacyjnej E-kreda w nauczaniu zdalnym i hybrydowym – informacje ogólne o platformie, przedstawienie propozycji lekcji oraz tworzenie własnych toków lekcyjnych.
Uczestnicy zapoznają się z platformą E-kreda, poznają szczegóły tworzenia zajęć za pomocą platformy. Wykorzystanie platformy do tworzenia zajęć do pracy z dzieckiem z ryzykiem dysleksji. Inne narzędzia TIK np. Genially, Canva, Wordwall itp. - Inspirujmy się – spotkanie z doradcą metodycznym – eKreda tworzenie własnych zajęć przy użyciu platformy. – 09.02.2022 r., godz. 15.00–16.30, szkolenie online – 2 godz. dyd. prowadzące: Aleksandra Kaczmarska i Ewa Jura-Ilis
Uczestnicy zapoznają się z platformą E-kreda (kolejne spotkanie), poznają jej możliwości, dowiadują się, jak ją wykorzystać w nauczaniu zdalnym oraz hybrydowym, wykonują własny szablon zajęć. - Wykorzystanie eKredy do pracy z lekturą – 30.03.2022 r., godz. 15.00–16.30, szkolenie online – 2 godz. dyd. prowadzące: Aleksandra Kaczmarska i Ewa Jura-Ilis
Wykorzystanie platformy edukacyjnej E-kreda w nauczaniu zdalnym i hybrydowym oraz stacjonarnym – praca z lekturą i tablicą multimedialną.
Uczestnicy zapoznają się z platformą E-kreda, poznają szczegóły tworzenia zajęć za pomocą platformy. Inne narzędzia TIK np. Genially, Canva, Wordwall itp.
Warunki uzyskania zaświadczenia: udział w co najmniej 80-procentach spotkań sieci.
Odniesienie do podstawy programowej: Podstawa programowa kształcenia ogólnego szkoły podstawowej (z 14 lutego 2017 r., z późn. zm.). W zakresie poznawczego obszaru rozwoju, uczeń: 1. posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu zadania; 2. kojarzy działanie komputera lub innego urządzenia cyfrowego z efektami pracy z oprogramowaniem; 3. korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Forma i czas trwania:
Termin:
17 listopada 2021 (środa) - 30 kwietnia 2022 (sobota)
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
- materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym,
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
95
Koordynator:
Aleksandra Kaczmarska
nauczyciel doradca metodyczny ds. edukacji wczesnoszkolnej
e-mail: a.kaczmarska.doradca@pcen.gda.pl
nauczyciele z miasta Gdańska, powiatów: gdańskiego, kościerskiego i starogardzkiego
Zobacz blog tematyczny doradcy metodycznego PCEN: Edukacja wczesnoszkolna, w tym oddziały "0"