Inspirujmy się – sieć nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z doradcą metodycznym

Adresaci:

nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej powiatu kościerskiego, starogardzkiego oraz gdańskiego i miasta Gdańsk.

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Pierwsze spotkanie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i klas 0, podczas którego krótko zostaną przedstawione zadania doradcy metodycznego, propozycje spotkań i kanały komunikacji.

Uczestnicy zapoznają się z platformą E-kreda, poznają jej ogólny zarys i charakterystykę, dowiedzą się, jak ją wykorzystać w nauczaniu zdalnym oraz hybrydowym.

W założeniu w roku szkolnym odbędzie się 5 spotkań sieci – 2 spotkania od września do grudnia i 3 od stycznia do czerwca.

Pierwsze spotkanie (online) będzie miało głównie charakter diagnostyczny. Kolejne zaplanowano już w formie stacjonarnej, jeżeli jednak sytuacja epidemiczna się zmieni, będzie możliwość przekształcenia części lub wszystkich spotkań na zajęcia online.

Terminy spotkań sieci od stycznia do czerwca zostaną ustalone z osobami uczestniczącymi w sieci

Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu do swojego konta w CEN.

 

  1. Spotkanie inauguracyjne – narzędzia TIK w edukacji. Zapoznanie z doradcami metodycznymi edukacji wczesnoszkolnej i oddziałów 0 – 17.11.2021 r., godz. 13.30–15.00, szkolenie online 2 godz. dyd. prowadzące: Aleksandra Kaczmarska i Ewa Jura-Ilis.
    Celem spotkania jest zdiagnozowanie potrzeb uczestników i uszczegółowienie tematyki kolejnych spotkań w sieci. Podczas spotkania zostaną przedstawione założenia i zasady funkcjonowania sieci, a także określone oczekiwania osób uczestniczących.
  2. E- kreda w edukacji wczesnoszkolnej – 8.12.2021 r., godz. 13.30–15.30, szkolenie online  3 godz. dyd. prowadzące: Aleksandra Kaczmarska i Ewa Jura-Ilis.
    Wykorzystanie platformy edukacyjnej E-kreda w nauczaniu zdalnym i hybrydowym – informacje ogólne o platformie, przedstawienie propozycji lekcji oraz tworzenie własnych toków lekcyjnych.
    Uczestnicy zapoznają się z platformą E-kreda, poznają szczegóły tworzenia zajęć za pomocą platformy. Wykorzystanie platformy do tworzenia zajęć do pracy z dzieckiem z ryzykiem dysleksji. Inne narzędzia TIK np. Genially, Canva, Wordwall itp.
  3. Inspirujmy się – spotkanie z doradcą metodycznym – eKreda tworzenie własnych zajęć przy użyciu platformy. – 09.02.2022 r., godz. 15.00–16.30, szkolenie online 2 godz. dyd. prowadzące: Aleksandra Kaczmarska i Ewa Jura-Ilis
    Uczestnicy zapoznają się z platformą E-kreda (kolejne spotkanie), poznają jej możliwości, dowiadują się, jak ją wykorzystać w nauczaniu zdalnym oraz hybrydowym, wykonują własny szablon zajęć.
  4. Wykorzystanie eKredy do pracy z lekturą – 30.03.2022 r., godz. 15.00–16.30, szkolenie online 2 godz. dyd. prowadzące: Aleksandra Kaczmarska i Ewa Jura-Ilis
    Wykorzystanie platformy edukacyjnej E-kreda w nauczaniu zdalnym i hybrydowym oraz stacjonarnym – praca z lekturą i tablicą multimedialną.
    Uczestnicy zapoznają się z platformą E-kreda, poznają szczegóły tworzenia zajęć za pomocą platformy. Inne narzędzia TIK np. Genially, Canva, Wordwall itp.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

udział w co najmniej 80-procentach spotkań sieci.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Podstawa programowa kształcenia ogólnego szkoły podstawowej (z 14 lutego 2017 r., z późn. zm.). W zakresie poznawczego obszaru rozwoju, uczeń:

1. posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu zadania;

2. kojarzy działanie komputera lub innego urządzenia cyfrowego z efektami pracy z oprogramowaniem;

3. korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:

1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.

4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  12 godz. dydaktycznych

Termin:

17 listopada 2021 (środa) - 30 kwietnia 2022 (sobota)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych  na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online  w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  • Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  • Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
  • materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym, 
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

95

Koordynator:

Aleksandra Kaczmarska grafika

Aleksandra Kaczmarska

nauczyciel doradca metodyczny ds. edukacji wczesnoszkolnej

e-mail: a.kaczmarska.doradca@pcen.gda.pl

nauczyciele z miasta Gdańska, powiatów: gdańskiego, kościerskiego i starogardzkiego 

Zobacz blog tematyczny doradcy metodycznego PCEN: Edukacja wczesnoszkolna, w tym oddziały "0"